Sökning: "enkät med öppna frågor kvalitativ"

Visar resultat 36 - 40 av 107 uppsatser innehållade orden enkät med öppna frågor kvalitativ.

  1. 36. Nyanlända elevers förståelse för ämnet idrott och hälsa i årskurs 7–9 : En enkätstudie med kvalitativa anspråk

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Högskolan Dalarna/Idrotts- och hälsovetenskap

    Författare :Glenn Mikaelsson; [2019]
    Nyckelord :Idrott och hälsa; nyanlända elever; KASAM; årskurs 7-9; grundskolan;

    Sammanfattning : Syftet med studien är att undersöka nyanländas elevers förståelse för ämnet idrott och hälsa i grundskolans senare del, årkurs 7-9. Studien genomfördes med hjälp av 28 respondenter som svarade på en kvalitativ enkät med öppna frågor om hur de upplevde ämnet idrott och hälsa på grundskolan. LÄS MER

  2. 37. Klassrumsbesök - en kollegial lärandemetod : En studie som undersöker förekomsten av klassrumsbesök och lärares uppfattningar om metoden

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Uppsala universitet/Institutionen för pedagogik, didaktik och utbildningsstudier

    Författare :Camilla Rydström; [2019]
    Nyckelord :kollegialt lärande; klassrumsbesök; auskultation; klassrumsobservation; kritisk vä;

    Sammanfattning : Syftet med studien är att undersöka hur ofta den kollegiala metoden klassrumsbesök används för kompetensutveckling och vilka faktorer som lärare anser påverkar deras möjlighet att använda sig av metoden, samt om de anser att den bidrar till deras professionella utveckling. Studien är en kvantitativ och kvalitativ undersökning. LÄS MER

  3. 38. ”Läsförståelse är nyckeln i alla ämnen” : En kvalitativ studie om hur lärare i grundskolans årskurs 1–3 beskriver sin undervisning i läsförståelse utifrån de didaktiska frågorna vad, hur och varför

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå,

    Författare :Emma Johansson; [2019]
    Nyckelord :Grades 1-3; reading comprehension; reading strategies; teaching; common learning; Årskurs 1–3; läsförståelse; läsförståelsestrategier; undervisning; gemensamt lärande;

    Sammanfattning : Enligt rapporter från Progress in Reading Literacy Studies [PIRLS] har de svenska elevernas för­måga att läsa och förstå text försämrats sedan 2001. Resultatet från 2016 visar dock en ökad förmåga hos eleverna. Aktuell forskning visar på vikten av att lärare undervisar i läsförståelse. LÄS MER

  4. 39. Behövs vila i förskolan?

    Kandidat-uppsats,

    Författare :Caroline Ackell; Linda Schmidt; [2019]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : AbstractFår de barn som är vakna under sin vistelse på förskolan möjlighet till vila och återhämtning? Syftet med studien är att undersöka vila utifrån förskollärares erfarenheter. Frågeställningarna som ligger till grund för vårt arbete är: 1. Vilka möjligheter till vila och återhämtning ges för de vakna barnen? 2. LÄS MER

  5. 40. ”Men visst känner man glädje när föräldrar beslutat sig för en vaccination som de varit tveksamma till” : Föräldrar som väljer att tacka nej till att vaccinera sina barn – Sjuksköterskans upplevelser och strategier i mötet

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Högskolan Väst/Avdelningen för omvårdnad - avancerad nivå

    Författare :Linda Jepsen; Elin Toresdotter; [2019]
    Nyckelord :Children; Parents; Specialist nurse; Swedish childhood; Vaccination; Vaccination program; Vaccination Resistance.; Barn; Föräldrar; Sjuksköterskan; Svenska barnvaccinationsprogrammet; Vaccination; Vaccinationsmotstånd.;

    Sammanfattning : Bakgrund: I mitten av 1900-talet började vaccin ges på rutin till barn för att förebygga sjukdom, vilket ses som den främsta medicinska insatsen som gjorts för folkhälsan. I Sverige är vaccinationstäckningen hög, men vissa föräldrar väljer att avstå från vaccinationer som det svenska barnvaccinationsprogrammet erbjuder. LÄS MER