Sökning: "enkäter elever"
Visar resultat 11 - 15 av 931 uppsatser innehållade orden enkäter elever.
11. Främja närvaro : specialpedagogens betydelse och roll inom skolsystemet
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Malmö universitet/Fakulteten för lärande och samhälle (LS)Sammanfattning : Sammanfattning/Abstract Fogelklou, Charlotte och Olausson, Kim (2023). Främja närvaro – Specialpedagogens betydelse och roll inom skolsystemet. Specialpedagogprogrammet, Institutionen för skolutveckling och ledarskap, Lärande och samhälle, Malmö Universitet, 90hp. LÄS MER
12. Förkroppsligad undervisning i det periodiska systemet : En undersökning av hur gymnasieelever upplever att ta till sig kunskap med rörelser.
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Malmö universitet/Fakulteten för lärande och samhälle (LS)Sammanfattning : Skolan ska trakta efter att alla elever får uppleva fysisk aktivitet under skoldagen, detta är en utmaning som alla lärare inom skolan måste förhålla sig till. Denna studie är tänkt att bidra med kunskap om ett alternativt arbetssätt i kemi genom att undersöka hur eleverna upplever att arbeta förkroppsligat och hur de gestaltar sina kunskaper. LÄS MER
13. Ökar låsbara duschbås tryggheten för elever? : En kvantitativ enkätstudie om skolans omklädningsrum för elever i åk 9
Magister-uppsats, Gymnastik- och idrottshögskolan, GIH/Institutionen för rörelse, kultur och samhälleSammanfattning : Syfte och hypoteser Syftet med denna studie var att undersöka eventuella skillnader i elevers upplevda trygghet i skolor med låsbara duschbås i jämförelse med skolor utan låsbara duschbås i omklädningsrummet. Studien syftade även till att undersöka ifall låsbara duschbås leder till att elever duschar i högre utsträckning i jämförelse med elever utan låsbara duschbås. LÄS MER
14. Formativ, skriftlig bedömning för elever på Komvux i svenska för invandrare
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Högskolan Dalarna/Institutionen för lärarutbildningSammanfattning : De flesta forskningsresultat som tagits fram när det gäller skriftlig, formativ bedömning grundar sig på undersökningar gjorda inom grundskolan, gymnasieskolan eller universiteten medan det saknas forskning inom vuxenutbildning och speciellt inom den svenska kontexten och då inom området andraspråksinlärning för vuxna. Syftet med studien är att bidra med kunskap om den formativa, skriftliga bedömningen på Komvux i svenska för invandrare. LÄS MER
15. Upplever gymnasieungdomar stress och hur hanterar de stressen? : En studie om stress och copingstrategier bland gymnasieungdomar
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Gymnastik- och idrottshögskolan, GIH/Institutionen för rörelse, kultur och samhälleSammanfattning : Syftet med den föreliggande studien var att undersöka om elever i årskurs 1–3 på gymnasiet upplever stress, vilka copingstrategier de använder sig av för att hantera/förebygga stress samt om det fanns skillnader mellan män och kvinnor i upplevd stress och val av copingstrategier. Metoden som användes var av kvantitativ ansats. LÄS MER