Sökning: "entreprenörskap skolan"

Visar resultat 1 - 5 av 74 uppsatser innehållade orden entreprenörskap skolan.

  1. 1. Social Entrepreneurship in the Favelas of Brazil: Challenges and Constraints

    Master-uppsats, KTH/Skolan för industriell teknik och management (ITM)

    Författare :Mohammed Rafid; [2023]
    Nyckelord :social entrepreneurhip; Minor Field Study; MFS; Brazil; inequality; global challenge; UN 2030; sustainable development goals; SDGs; socialt entreprenörskap; Brasilien; omjämlikhet; globala utmaningar; FN 2030; hållbarhetsmål; hållbar utveckling;

    Sammanfattning : As global inequality reaches unprecedented levels, social entrepreneurship has emerged as a promising tool for addressing this and fighting some of the most challenging social issues of our time. This thesis seeks to dive into the specific challenges that social entrepreneurs encounter in low-income settings by conducting a case study in the favelas in Brazil, one of the world’s most widely recognized low-income areas. LÄS MER

  2. 2. The startup journey from idea to first Proof of concept - customer : A multiple case study

    Master-uppsats, KTH/Skolan för industriell teknik och management (ITM)

    Författare :Rita Blomstersjö; Axel von Grothusen; [2023]
    Nyckelord :Entrepreneurship; Proof of concept; Customer acquisition; B2B; Startup; Sell first - Build later.; Entreprenörskap; Produkt validering; Kundförvärv; B2B; Startup; Sälj först - bygg sen.;

    Sammanfattning : Startups within the tech field are incraesingly using proof of concept (POC) customers as a partner when developing new products and services as this enables them to sell the product before building it, ensuring that the product they are developing is aligned with the market needs before making it avaliable to a wider market. Becasue of the positive results that designing and developing new products together with users and customers have shown, the acqusition of POC customers has become a crucial step in the product development process for many startups. LÄS MER

  3. 3. Alignment of Entrepreneurial Competencies and Perceptions: A Study of Contemporary Entrepreneurs in Scandinavia

    Magister-uppsats, KTH/Skolan för industriell teknik och management (ITM)

    Författare :Jón Sölvi Snorrason; Stalin Darshan Bangera; [2023]
    Nyckelord :Entrepreneurs; entrepreneurship; competencies; venturing.; Entreprenörer; entreprenörskap; kompetenser; venturing.;

    Sammanfattning : Competencies play a vital role in achieving success in any endeavour. In the context of entrepreneurship, having the right set of competencies is crucial for attaining sustained success throughout the venturing process. LÄS MER

  4. 4. Entreprenörskap på ekonomiprogrammet : - en jämförande studie av hur tre gymnasieskolor realiserar praktiskt företagande på ett teoretiskt program

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Malmö universitet/Fakulteten för lärande och samhälle (LS)

    Författare :Gustafsson Maria; [2023]
    Nyckelord :Företagsekonomi; entreprenörskap; praktiskt företagande; handlingskraft; bollplank; coach och process.;

    Sammanfattning : Dagens samhälle står inför en stor utmaning att möta det entreprenöriella behovet av drivkrafter som för svenskt näringsliv framåt. Skolverket (2022b) beskriver vikten av en entreprenöriellt präglad skola som ger elever möjlighet till kreativitet och skapande. LÄS MER

  5. 5. Tracking and accelerating innovation at the early stages of development : Praxeological perspective on exploratory projects: Case study of an OEM

    Magister-uppsats, KTH/Skolan för industriell teknik och management (ITM)

    Författare :Sofia Gkaraklova; [2023]
    Nyckelord :Innovation management; exploratory projects; ambidexterity; praxeological perspective; Stevenson s conceptualization of entrepreneurship; NRBI; acceleration of innovation.; Innovationsledning; utforskande projekt; ambidextri; praxeologisk synvinkel; Stevensons konceptualisering av entreprenörskap; NRBI; påskyndande av innovation.;

    Sammanfattning : This master thesis aims to enhance the understanding of innovation processes at the early stages of development and grant praxeological perspective on exploratory projects. Firstly, it provides a bibliographic overview of the previously conducted research within the Innovation Studies field. LÄS MER