Sökning: "ethosappellerande kvaliteter"

Hittade 2 uppsatser innehållade orden ethosappellerande kvaliteter.

  1. 1. Med miljön som argument : En retorisk studie av Oatlys miljörelaterade argument i reklam

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Litteraturvetenskapliga institutionen

    Författare :Viktor Einarsson; [2016]
    Nyckelord :Oatly; Green Marketing; Advertising; Ethos; Rhetoric; Wæraa; Isaksson; Oatly; Miljöargument; Retorik; Reklam; Marknadsföring; Ethos; Mjölk; Arla; Wæraa; Isaksson;

    Sammanfattning : Argument med ethosappellerande kvaliteter i Oatlys reklam har identifierats och analyserats. Ett övervägande antal av dessa argument har visat sig stärka vad Wæraas och Ihlens skulle kalla för ett ”environmental ethos”. Samtliga strategier som kan användas för att bygga ett ”environmental ethos” återfinns i reklammaterialet. LÄS MER

  2. 2. Icke vinstdrivande organisationers förtroendeskapande webbkommunikation

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Litteraturvetenskapliga institutionen

    Författare :Simon Perstorper; [2014]
    Nyckelord :Förtroendeskapande; kommunikation; retorik; icke vinstdrivande organisationer; ethos; webb; FSC; KRAV; Fairtrade; trovärdighet; digitala medier; Internet; ethosappellerande kvaliteter; ethosmodell; Maria Isaksson; Poul Erik Flyvholm Jørgensen; corporate ethos;

    Sammanfattning : Icke vinstdrivande organisationers förtroendeskapande webbkommunikation är en undersökning som syftar till att öka förståelsen för hur icke vinstdrivande organisationer etablerar förtroende i sin kommunikation på webben. Genom att analysera hur de tre icke vinstdrivande organisationerna Forest Stewardship Council (FSC), KRAV och Fairtrade skapar förtroende i textmaterial presenterat på respektive organisations hemsida söker uppsatsen belysa hur olika förtroendeskapande grepp används av icke vinstdrivande organisationer för att etablera förtroende mot allmänheten. LÄS MER