Avancerad sökning
Visar resultat 21 - 25 av 38 uppsatser som matchar ovanstående sökkriterier.
21. Etiskt ledarskap i säljande organisationer
Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Avdelningen för ekonomiSammanfattning : Titel: Etiskt ledarskap i säljande organisationer Nivå: C-uppsats i ämnet företagsekonomi. Författare: Moa Bohman och Evelina Nilsson. Handledare: Pär Vilhelmson, Kristina Mickelsson och Maria Fregidou-Malama. Datum: Augusti 2015. LÄS MER
22. Purposes, People and Processes in Leadership for Sustainability
Master-uppsats, KTH/Organisation och ledningSammanfattning : Leadership is recognized as a crucial element for successfully introducing, implementing andinstitutionalizing change for sustainability. However, it is unclear which purposes, people and processes, regarded as core components of leadership, drive sustainability and how they do it. LÄS MER
23. Det autentiska transformativa ledarskapets effekter inom revisionsbyråer
Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Avdelningen för ekonomiSammanfattning : Titel: Det autentiska transformativa ledarskapets effekter inom revisionsbyråer Nivå: C-uppsats i ämnet företagsekonomi Författare: Hanna Vozila Uhlin & Jessica Hermansson Handledare: Jan Svanberg Datum: Juni - 2015 Syfte: Själva funktionen hos en revisor bygger på en oberoende och objektiv granskning. Då det förekommit en del revisionsskandaler på senare år, finns det anledning att tro att så inte alltid är fallet. LÄS MER
24. Framgångsrikt ledarskap : En kvalitativ studie av ledarskap inom sjukvård
Kandidat-uppsats, Karlstads universitet/HandelshögskolanSammanfattning : Denna uppsats är en kvalitativ studie om framgångsrikt ledarskap inom sjukvård. Syftet med studien är att undersöka vad ett framgångsrikt ledarskap innebär för chefer i en organisation som fått en prestigefylld utmärkelse. Tre frågeställningar utarbetades för att kunna besvara studiens övergripande syfte. LÄS MER
25. Läroplanen (GY11) och ledarskap : Läroplanens ledarskap ur ett etiskt perspektiv
Magister-uppsats, Umeå universitet/Institutionen för tillämpad utbildningsvetenskapSammanfattning : Syftet med detta examensarbete är huvudsakligen uppdelade i två delar. Den första delen (1) handlar om att ta reda på vilken typ av ledarstil som Läroplanen (GY11) pläderar för. Den andra delen (2) är att ta reda på hur den ledarstilen som läroplanen främjar står sig ur en etisk synvinkel. LÄS MER