Sökning: "event marknadsföring definition"

Hittade 2 uppsatser innehållade orden event marknadsföring definition.

  1. 1. Att sätta segel i ett av världens största sportevenemang : En studie av begrepp, motiv och utvärdering av sponsring

    Kandidat-uppsats, IHH, Företagsekonomi; IHH, EMM (Entrepreneurskap, Marknadsföring, Management)

    Författare :Johan Andreasson; Emma Andersson; Jens Petersson; [2005]
    Nyckelord :Sponsring; marknadsföring; utvärdering; sport;

    Sammanfattning : Problem. Sponsorship has increased continuously during the 21st century, however, at the same time the public interest of traditional promotion has been diminishing. The meaning of sponsorship is a very diffuse and therefore the concept needs to be investigated. LÄS MER

  2. 2. Event Marketing : En Begreppsutredning

    Magister-uppsats, Ekonomiska institutionen

    Författare :Johan Linge; Johanna Skantze Carlsson; [2004]
    Nyckelord :Business and economics; event marketing; evenemangsmarknadsföring; relationsmarknadsföring; marknadsföring; hermeneutik; Ekonomi;

    Sammanfattning : Event marketing har allt sedan begreppet instiftades runt tiden för OS i Los Angeles 1984 varit starkt praktikerdrivet, vilket även återspeglas i den litteratur som skrivits om fenomenet. Den största delen av denna är av normativ karaktär och antar skepnaden av handböcker snarare än av akademisk litteratur. LÄS MER