Sökning: "event marknadsföring definition"
Hittade 2 uppsatser innehållade orden event marknadsföring definition.
1. Att sätta segel i ett av världens största sportevenemang : En studie av begrepp, motiv och utvärdering av sponsring
Kandidat-uppsats, IHH, Företagsekonomi; IHH, EMM (Entrepreneurskap, Marknadsföring, Management)Sammanfattning : Problem. Sponsorship has increased continuously during the 21st century, however, at the same time the public interest of traditional promotion has been diminishing. The meaning of sponsorship is a very diffuse and therefore the concept needs to be investigated. LÄS MER
2. Event Marketing : En Begreppsutredning
Magister-uppsats, Ekonomiska institutionenSammanfattning : Event marketing har allt sedan begreppet instiftades runt tiden för OS i Los Angeles 1984 varit starkt praktikerdrivet, vilket även återspeglas i den litteratur som skrivits om fenomenet. Den största delen av denna är av normativ karaktär och antar skepnaden av handböcker snarare än av akademisk litteratur. LÄS MER