Sökning: "examensarbete förskolan småbarnsavdelning"
Visar resultat 1 - 5 av 6 uppsatser innehållade orden examensarbete förskolan småbarnsavdelning.
1. Fysik finns alltid där var vi än är och vad vi än gör. : En jämförelse mellan små- och storbarnsavdelning
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Karlstads universitet/Institutionen för pedagogiska studierSammanfattning : The purpose of this study is to gain understanding of when and how the preschool teacher is working with physics in preschool, and if there is any difference in the work depending on the age of the children. The survey was conducted with qualitative interviews with ten preschool teachers. LÄS MER
2. Kamratkulturer på förskolan. : En observationsstudie kring 1-3 åringars lek i förskolans vardag
Magister-uppsats, Institutionen för pedagogiska studierSammanfattning : The purpose with this study was to find out about the preschool toddler’s peer-cultures. I also wanted to understand how these peer-cultures were shown. LÄS MER
3. Inskolning av flerspråkiga barn på förskolans småbarnsavdelning
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Malmö högskola/Lärarutbildningen (LUT)Sammanfattning : Inskolning av flerspråkiga barn på förskolans småbarnsavdelning handlar om inskolning i förskola. Examensarbetets syfte är att beskriva pedagogernas syn på inskolning och vad som är viktigt att tänka på när man skolar in flerspråkiga barn. LÄS MER
4. Inskolning i förskolan: Förskollärares tankar kring små barns första möte med förskolan
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Malmö högskola/Lärarutbildningen (LUT)Sammanfattning : Inskolning i förskolan, förskollärares tankar kring små barns första möte med förskolan, av Sara Andersson och Magdalena Wasowska.Detta examensarbete handlar om förskollärares tankar kring inskolning av små barn i förskolan. LÄS MER
5. En jämförelse mellan två förskolors syn på fri lek
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Malmö högskola/Lärarutbildningen (LUT)Sammanfattning : Uppsatsen belyser två förskolors syn på fri lek och pedagogernas deltagande i barnens fria lek på förskolan. I slutet av uppsatsen finns en del där vi jämför förskolornas likheter och skillnader kring empirin vi samlat in och tolkat. LÄS MER