Sökning: "exempel på intervjuguide kvalitativ"
Visar resultat 6 - 10 av 67 uppsatser innehållade orden exempel på intervjuguide kvalitativ.
6. Vad upplever äldre personer med fallrisk själv hindrar eller motiverar dem till att vara fortsatt fysisk aktiva efter en träningsintervention? : en kvalitativ intervjustudie
Magister-uppsats, Högskolan Dalarna/Institutionen för hälsa och välfärdSammanfattning : Bakgrund Människor över 65 år är den grupp som konsumerar mest vård i samhället. Med hjälp av hälsofrämjande åtgärder som till exempel fysisk aktivitet är det möjligt att förebygga många åldersrelaterade åkommor och fallolyckor som kan leda till behov av vård. LÄS MER
7. Att våga tala : Lärares upplevelser och erfarenheter av talängsliga elever – en kvalitativ intervjustudie i grundskolans F–3
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Högskolan i Gävle/Avdelningen för humanioraSammanfattning : Den föreliggande studien syftar till att undersöka lärares erfarenheter och upplevelser av arbetet med talängsliga elever. Syftet gav upphov till tre frågeställningar om hur talängslan framträder, vilka utmaningar dessa elever står inför i skolan och vilka arbetssätt som lärarna anser gynnar de talängsliga eleverna. LÄS MER
8. Sjuksköterskors erfarenheter av digitala vårdmöten inom diabetesvården
Magister-uppsats,Sammanfattning : Bakgrund: Diabetes mellitus är en sjukdom som innebär upprepade och långvariga vårdrelationer – där diabetessjuksköterskan ska stå för kontinuitet, stöd och handledning av patienter med diabetes mellitus. Digitala vårdmöten ska bidra till att underlätta för människor att uppnå en god och jämlik hälsa och välfärd. LÄS MER
9. Elevassistenten : En yrkesgrupp med oklar roll?
Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/PedagogikSammanfattning : Abstract Denna studie har som syfte att undersöka om elevassistentens roll skiljer sig åt mellan olika skolor och om det i så fall kan förklaras med hjälp av ramfaktorteorin. Kvalitativ metod har använts i denna studie och tre elevassistenter/elevcoacher, har intervjuats genom semistrukturerade intervjuer som utgått från en intervjuguide och transkriberats efter intervjun. LÄS MER
10. Språkutvecklande och differentierad undervisning : - ett stöd för elever med språkstörning
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Malmö universitet/Fakulteten för lärande och samhälle (LS)Sammanfattning : Magnusson, Eva och Stenflo, Anna (2021), Språkutvecklande och differentierad undervisning – ett stöd för elever med språkstörning. Speciallärarprogrammet språk-, skriv- och läsutveckling, Institutionen för skolutveckling och ledarskap, Lärande och samhälle, Malmö universitet, 90 hp. LÄS MER