Sökning: "extraanställda"

Visar resultat 1 - 5 av 6 uppsatser innehållade ordet extraanställda.

  1. 1. Studenters upplevelser av psykologiska kontrakt i sina extraarbeten

    Kandidat-uppsats, Mälardalens universitet/Akademin för hälsa, vård och välfärd

    Författare :Fiorentina Pantina; Felicia Larsson; [2023]
    Nyckelord :psychological contracts; breach of contracts; full-time students; part-time employees; job satisfaction;

    Sammanfattning : Extraanställning bland heltidsstudenter har blivit alltmer förekommande i dagens samhälle. Syftet med denna studie var att undersöka uttalade och outtalade förväntningar som heltidsstudenter har på sin arbetsgivare, samt vilka konsekvenser det kan bli av eventuella psykologiska kontraktsbrott. LÄS MER

  2. 2. Anpassningsbar och tillgänglig - En kvalitativ studie om studenters upplevelser av konceptet flexibilitet genom deltidsjobb inom detaljhandeln

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Sociologiska institutionen; Lunds universitet/Sociologi

    Författare :Moa Olsson; [2021]
    Nyckelord :Detaljhandel; student; deltidsanställning; extraanställning; anpassningsbarhet; flexibilitet; kompetens; Social Sciences;

    Sammanfattning : I denna studie beskrivs och analyseras deltidsanställda universitetsstudenters upplevelser inom den svenska detaljhandeln. Det identifierade forskningsproblemet utgår från förväntningar på anpassningsbarhet och flexibilitet som finns på unga deltidsarbetande och studerande vuxna, samt hur dessa förväntningar hanteras av studenterna. LÄS MER

  3. 3. Resursplanering av team Söderköping/Valdemarsvik på PostNords terminal i Norrköping

    Kandidat-uppsats, Linköpings universitet/Kommunikations- och transportsystem; Linköpings universitet/Tekniska fakulteten

    Författare :Henrik Fyrberg; Niclas Fyrberg; [2019]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : En god logistik har som mål att leverera material och tjänster på rätt plats vid rätt tid till så låga kostnader som möjligt. En förutsättning för att lyckas med det är att göra förändringar efter omvärldens krav. Ett företag som arbetat hårt med att anpassa sin verksamhet efter kunders nuvarande och framtida krav är PostNord. LÄS MER

  4. 4. Flexibilitetens fram-­‐ & baksida En uppsats om effektivisering & tjänstekvalitet i en hotellverksamhet

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Josefine Marklund; Linnéa Hultén; Madelaine Levander; [2012]
    Nyckelord :Frontpersonal; tjänstekvalitet; kostnadseffektivisering; personalplanering; flexibilitet.; Business and Economics;

    Sammanfattning : Titel: Flexibilitetens fram- & baksida: En uppsats om effektivisering och tjänstekvalitet i en hotellverksamhet Universitet: Lunds Universitet, Campus Helsingborg, Institutionen för Service Management Kurs: SMKK01 Service Management: Examensarbete kandidatexamen, 15 hp, 2012 Seminariedatum: 29 maj 2012 Författare: Linnéa Hultén, Madelaine Levander & Josefine Marklund Handledare: Torleif Bramryd & Anette Svingstedt Problem: Hotellbranschen är väldigt personalintensiv och står inför en svårförutsägbar efterfrågan vilket har lett till att många hotellverksamheter använder sig utav deltids- och extraanställda för att hantera efterfrågefluktuationerna. Detta innebär direkta kostnadsbesparingar, men kan även påverka tjänstekvaliteten negativt. LÄS MER

  5. 5. Flexibilitetens fram- & baksida: En uppsats om effektivisering och tjänstekvalitet i en hotellverksamhet

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för tjänstevetenskap

    Författare :Linnéa Hultén; Josefine Marklund; Madelaine Levander; [2012]
    Nyckelord :frontpersonal; tjänstekvalitet; kostnadseffektivisering; personalplanering; flexibilitet; Social Sciences;

    Sammanfattning : Abstrakt Titel: Flexibilitetens fram- & baksida: En uppsats om effektivisering och tjänstekvalitet i en hotellverksamhet Universitet: Lunds Universitet, Campus Helsingborg, Institutionen för Service Management Kurs: SMKK01 Service Management: Examensarbete kandidatexamen, 15 hp, 2012 Seminariedatum: 29 maj 2012 Författare: Linnéa Hultén, Madelaine Levander & Josefine Marklund Handledare: Torleif Bramryd & Anette Svingstedt Problem: Hotellbranschen är väldigt personalintensiv och står inför en svårförutsägbar efterfrågan vilket har lett till att många hotellverksamheter använder sig utav deltids- och extraanställda för att hantera efterfrågefluktuationerna. Detta innebär direkta kostnadsbesparingar, men kan även påverka tjänstekvaliteten negativt. LÄS MER