Sökning: "företagsvarumärke"

Visar resultat 11 - 15 av 18 uppsatser innehållade ordet företagsvarumärke.

  1. 11. Förhållande eller triangeldrama? : En studie av personliga varumärken och möjligheten att genom social media överföra dessa till företagsvarumärken

    Kandidat-uppsats, Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Sofia Högberg; Caroline Johansson; [2013]
    Nyckelord :Varumärkesstrategi; varumärke; företagsvarumärken; personliga varumärken; marknadsföring; sociala medier;

    Sammanfattning : Explosionen av sociala medier har lett till ökad användning av dessa kanaler vid marknadsföring av produkter och varumärken. På dagens konkurrensutsatta marknad menar vissa forskare att varumärken, både personliga- och företagsvarumärken, är de mest unika differentierande egenskaperna hos företag. LÄS MER

  2. 12. SHAPE ME UP! : A study of how leaders in the Swedish financial sector can use their personal brand to shape the corporate brand.

    Magister-uppsats, Sektionen för ekonomi och teknik (SET)

    Författare :Amanda Elg; My Engdahl; [2013]
    Nyckelord :Leadership; personal brand; corporate brand; Ledarskap; personligt varumärke; företagsvarumärke;

    Sammanfattning : Title                                 Shape me up! – A study of how leaders in the Swedish financial sector can use their personal brand to shape the corporate brand Course                             Master Thesis (60 credits) in Business Administration; Strategic Management and Leadership, International Marketing Authors                           Amanda Elg and My Engdahl Supervisors                      Maya Hoveskog and Ingemar Wictor Keywords                        Leadership, personal brand, corporate brand Problem formulation       ”How can a leader in the Swedish financial sector use the personal brand to shape the corporate brand?” Purpose                            The aim of this study is to describe the importance of the leader’s personal brand within the Swedish financial sector. Further, this study aims to explore how the personal brand of a leader can contribute to shape the corporate brand from an internal perspective, in aspects such as organisational culture and visions. LÄS MER

  3. 13. Varumärket inifrån : En fallstudie på Sto Scandinavia

    Kandidat-uppsats, Företagsekonomi; Filosofiska fakulteten

    Författare :Jon-Erik Bäckström; Hampus Skårner; [2012]
    Nyckelord :Varumärke; fallstudie; företagsidentitet;

    Sammanfattning : Problemformulering: Företag som agerar på mogna marknader använder ofta sitt företagsvarumärke för att differentiera sig. Ett varumärke byggs inte enbart upp genom kommunikation till kunden i form av annonser, skyltning och kampanjer. LÄS MER

  4. 14. Den levande uppfattningen om landstinget : En studie om hur Landstinget i Värmland uppfattas av invånarna i Värmland

    Kandidat-uppsats, Avdelningen för medie- och kommunikationsvetenskap

    Författare :Linn Grönkvist; [2012]
    Nyckelord :Landsting; företagsvarumärke; Värmland; chefskommunikation; Corporate marketing; organisationsidentitet.;

    Sammanfattning : The study´s purpose is to identify how their communication affects their brand. The study will be made trough the perspective image, the values and associations which the target audience have about the County Council. LÄS MER

  5. 15. Företagsidentitet & image - Valet av present- och profilreklam

    Kandidat-uppsats, Institutionen för teknik och samhälle

    Författare :Felix Jansson; [2012]
    Nyckelord :corporate brand; corporate identity; corporate image; promotional products; give-aways; företagsvarumärke; företagsidentitet; företagsimage; presentreklam; profilreklam; give-aways;

    Sammanfattning : Syfte: Huvudsyftet med denna studie är att få en förståelse för vilken roll ett företags identitet och image har för valet av profilreklam. Metod: Studien är baserad på en kvalitativ undersökning där en fallstudie har gjorts av två stycken företag/organisationer som är köpare av profilreklam samt deras profilföretag. LÄS MER