Sökning: "företagsvarumärke"

Visar resultat 16 - 18 av 18 uppsatser innehållade ordet företagsvarumärke.

  1. 16. Hantering av brand equity inom telekombranschen : En studie om värdeskapande och synergieffekter hos företag med två varumärken

    Kandidat-uppsats, Institutionen för ekonomi och företagande

    Författare :Robin Karlsson; Jenny Hübinette; [2011]
    Nyckelord :Customer based brand equity; Telecom industrie; Synergistic effect; Value creation; Brand; Consumer surplus; Product brand; Corporate brand; Brand loyalty; Kundbaserat brand equity; Telekombranschen; Synergieffekter; Värdeskapande; Consumer surplus; Produktvärumärke; Företagsvarumärke; Varumärkeslojalitet;

    Sammanfattning : Den svenska telekommarknaden präglas av en oligopolsituation, där de fyra största företagen utgör 97,5 procent av marknaden, och den främsta konkurrensen sker om befintliga kunder. TeliaSonera är marknadens största företag och de saluför de två operatörerna Telia och Halebop, medan Tele2 är det näst största företaget och de saluför operatörerna Tele2 och Comviq. LÄS MER

  2. 17. Att finna glappen : En studie om upplevelsen av Saabs varumärke

    Magister-uppsats, Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Helena Andersson; Hedvig Sundin ; [2007]
    Nyckelord :Internt varumärkesarbete; externt varumärkesarbete; företagsvarumärke; varumärkesbyggnad; varumärke; intern kommunikation; extern kommunikation; försvarsindustri;

    Sammanfattning : Problemformulering: Saab som varumärke är ett så kallat företagsvarumärke. För att ett företag ska lyckas bygga upp ett framgångsrikt företagsvarumärke är det viktigt att fokusera på tre delar, vision, kultur och image. Dessa tre delar bör stämma överens i så stor utsträckning som möjligt. LÄS MER

  3. 18. Det är inte lätt när det är svårt - en fallstudie av renomméhantering i kris

    Magister-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Maria Engström; Sarah Graffner; Camilla Lindvall; [2004]
    Nyckelord :Renommé; Företagsvarumärke; Anställda; Media; Internkommunikation; Management of enterprises; Företagsledning; management; Business and Economics;

    Sammanfattning : Media har på senare tid uppmärksammat allt fler företagsskandaler i näringslivet, vilka har resulterat i skador på berörda företags renommé. Skadorna en kris utgör på ett företag och dess renommé, är betydande då ett renommé kan utgöra en konkurrensfördel för företaget. LÄS MER