Sökning: "Camilla Lindvall"

Hittade 3 uppsatser innehållade orden Camilla Lindvall.

  1. 1. Barnets bästa : En diskursanalys av familjehemsplacerade barns kontakt med de biologiska föräldrarna

    Kandidat-uppsats, Institutionen för samhälls- och beteendevetenskap

    Författare :Camilla Lindvall; Carina Berglin; [2007]
    Nyckelord :Barnets bästa; barnets behov; familjehem; biologiska föräldrar; diskursanalys;

    Sammanfattning : Intentionen med föreliggande uppsats är att läsaren ska bli medveten om hur konstruktionen av den sociala barnavården är uppbyggd. Genom ett diskursanlytiskt arbetssätt har vi därför sökt att blottlägga denna. LÄS MER

  2. 2. Det är inte lätt när det är svårt - en fallstudie av renomméhantering i kris

    Magister-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Maria Engström; Sarah Graffner; Camilla Lindvall; [2004]
    Nyckelord :Renommé; Företagsvarumärke; Anställda; Media; Internkommunikation; Management of enterprises; Företagsledning; management; Business and Economics;

    Sammanfattning : Media har på senare tid uppmärksammat allt fler företagsskandaler i näringslivet, vilka har resulterat i skador på berörda företags renommé. Skadorna en kris utgör på ett företag och dess renommé, är betydande då ett renommé kan utgöra en konkurrensfördel för företaget. LÄS MER

  3. 3. Man i en kvinnas värld – Om könsroller i reklamen med fokus på mannens porträttering.

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Jessica Svahn; Camilla Lindvall; Linda Björkman; Johanna Quist; [2003]
    Nyckelord :Könsdiskriminerande reklam; Mansdiskriminerande reklam; Fokusgrupper; Lagreglering; etik; manligt och kvinnligt; samhällsnormer; Management of enterprises; Företagsledning; management; Business and Economics;

    Sammanfattning : Mannens roll i reklamen har närmat sig kvinnans genom att den feminiserats och sexualiserats, medan kvinnan är kvar i samma traditionella roll. Resultatet av våra fokusgrupper stödjer till stor del genusteorierna och visar ytterligare att män inte ser på reklam på samma sätt som kvinnor. LÄS MER