Sökning: "Johanna Quist"
Hittade 5 uppsatser innehållade orden Johanna Quist.
1. Går det att spela sig till affärsnytta? En studie om affärsnyttor som påverkas av spelifierade inslag i digitala produkter
Kandidat-uppsats, Institutionen för tillämpad informationsteknologiSammanfattning : I den digitala tidsålder som vi idag lever i tillåts vi att komma åt information i stort sett överallt med hjälp av handhållna och portabla enheter. Vi ser allt mer hur företagen anpassar sig till olika nya tekniker som uppkommer på marknaden och investerar i nya häftiga tjänster så som spelifiering. LÄS MER
2. Cultural mentalities - A quantitative study of expected organizational support and work - life balance among students, from an international perspective
Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : .... LÄS MER
3. Logistics in two different worlds : A study about how a Swedish and an Indian company work with supplier development and how the business culture can affect the work with the supplier development.
Magister-uppsats, Ekonomihögskolan, ELNUSammanfattning : Background: To keep a company running, it is important to continuously develop its suppliers. Supplier development defines as activities that are undertaken by a buying company to improve and strengthen the performance and the outcome of the suppliers. LÄS MER
4. Omlastningsteminal - En studie av miljöeffekter vid införande av omlastningsterminal och ruttplaneringssystem i Kalmar kommun
Kandidat-uppsats, Ekonomihögskolan, ELNUSammanfattning : Title: Transshipment Terminal – A study of environmental effects from the introduction of a transshipment terminal and a route planning system in the municipality of Kalmar Examiner: Andersson, Petra Key words: Transshipment terminal, route planning, environmental impact Purpose: The study aims to examine how a transshipment terminal and a route planning system may have implications for the municipality of Kalmar from environmental concerns. Methodology: The thesis is a case study on the municipality of Kalmar. LÄS MER
5. Man i en kvinnas värld – Om könsroller i reklamen med fokus på mannens porträttering.
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Mannens roll i reklamen har närmat sig kvinnans genom att den feminiserats och sexualiserats, medan kvinnan är kvar i samma traditionella roll. Resultatet av våra fokusgrupper stödjer till stor del genusteorierna och visar ytterligare att män inte ser på reklam på samma sätt som kvinnor. LÄS MER