Sökning: "företagsvarumärke"

Visar resultat 6 - 10 av 18 uppsatser innehållade ordet företagsvarumärke.

  1. 6. Kompetensförsörjning inom kommunal vård och omsorg så som det erfars av första linjens chefer : En utmaning att behålla och rekrytera personal i vården

    Magister-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för vård, arbetsliv och välfärd

    Författare :Joanna Eliasson; Inger Moberg; [2019]
    Nyckelord :utbyte av erfarenheter; kompetensväxling; företagsvarumärke; organisationskultur; kompetens; rekrytering; första linjens chef;

    Sammanfattning : Inom några år kommer det bli stora pensionsavgångar och äldreomsorgen kommer att ställas inför en situation där det fortsatt kommer bli allt svårare att rekrytera och behålla personal. Idag ställs det stora krav på kompetensen i äldreomsorgen och det är av stor betydelse att det finns rätt personer med rätt kompetens. LÄS MER

  2. 7. Influencers på Instagram : en studie om kvinnors köpbenägenhet

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomi

    Författare :Jennie Andersson; Tove Bazso; [2018]
    Nyckelord :Influencers; Influencer Marketing; Instagram; Consumer buying behavior; Five steps model; Influencers; Influencer Marketing; Instagram; Köpbeteende; Femstegsmodellen;

    Sammanfattning : Influencer marketing påstås vara ett marknadsföringsverktyg som ligger rätt i tiden. Dennamarknadsföringsmetod handlar om att använda sig utav influencers för att sprida ett företagsvarumärke och produkter. LÄS MER

  3. 8. 1241 kommentarer, men bara ett varumärke? En diskursiv studie av kommunikationen i Oatlys sociala medier

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för strategisk kommunikation

    Författare :Maria Grönlund; Johanna Petersson; [2016]
    Nyckelord :discourse; corporate branding; Oatly; social media; communications; co-creation; dialogue; examination; recognition; environment; health; strategic communiation; Social Sciences;

    Sammanfattning : Den här studien syftar till att undersöka hur livsmedelsföretaget Oatlys varumärke konstrueras genom den kommunikation som sker i företagets sociala medier. Studien utgår från ett diskursivt perspektiv och betraktar därmed de kommunikativa processerna från intressenterna och företaget i de sociala medierna som diskursiva handlingar. LÄS MER

  4. 9. Den internationella standarden ISO 10668 : en ofullständig standard?

    Kandidat-uppsats, SLU/Dept. of Economics

    Författare :Vilhelm Broman; Hanna Svedare; [2015]
    Nyckelord :brands; corporate brand; företagsvarumärke; brand valuation; standarder för företagsvärdering; varumärkesvärdering; värdering av varumärken; valuation methods; ISO 10668;

    Sammanfattning : Under de senaste två decennierna har vi alltmer rört oss mot en kunskapsorienterad och högteknologisk ekonomi där en allt större del av det moderna företagets totala värde utgörs av de immateriella tillgångarna. Den kanske viktigaste immateriella tillgången är företagets varumärke, vilket dagligen påverkar beslutsfattandet hos både företag och konsumenter. LÄS MER

  5. 10. Konsten att enas under ett varumärke : Intern varumärkesuppbyggnad på Nordiska Kompaniet

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Institutionen för samhällsvetenskaper

    Författare :Karin Grönvall; Nicole Talavera; [2014]
    Nyckelord :Corporate brand; corporate identity; corporate culture; brand value; Internal branding; destination marketing; Branding; Entrepreneurs; Department store; Service brand; employee; Brand commitment; Brand citizenship behaviour; Nordiska Kompaniet; brand; Destinationsmarknadföring; Entreprenör; Företagsidentitet; Företagskultur; Företagsvarumärke; Intern varumärkesuppbyggnad; Nordiska Kompaniet; Personal; Servicevarumärke; Varumärke; Varumärkesbeteende; Varumärkesengagemang; Varumärkesvärde; Varuhus;

    Sammanfattning : Purpose: The purpose of this study is to examine how a company with a single brand is perceived as uniform, as well as how they use internal brand building to reconcile various competing actors within one brand. Furthermore the aim is to examine how staff, through internal brand building processes, perceives and identifies themself with the values of the common brand. LÄS MER