Sökning: "företagsvarumärken"

Hittade 5 uppsatser innehållade ordet företagsvarumärken.

  1. 1. 1241 kommentarer, men bara ett varumärke? En diskursiv studie av kommunikationen i Oatlys sociala medier

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för strategisk kommunikation

    Författare :Maria Grönlund; Johanna Petersson; [2016]
    Nyckelord :discourse; corporate branding; Oatly; social media; communications; co-creation; dialogue; examination; recognition; environment; health; strategic communiation; Social Sciences;

    Sammanfattning : Den här studien syftar till att undersöka hur livsmedelsföretaget Oatlys varumärke konstrueras genom den kommunikation som sker i företagets sociala medier. Studien utgår från ett diskursivt perspektiv och betraktar därmed de kommunikativa processerna från intressenterna och företaget i de sociala medierna som diskursiva handlingar. LÄS MER

  2. 2. Med berättandets kraft : En kvalitativ studie om hur Storytelling kan stärka ett företags varumärke

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Institutionen för samhällsvetenskaper

    Författare :Viktor Rådh; Petra Aderlund; [2015]
    Nyckelord :Storytelling; Branding; Commercials; Brand Equity; Brand Identity; Storytelling; Varumärkesbyggande; Reklam; Brand Equity; Brand Identity;

    Sammanfattning : I vårt samhälle där produkter och tjänster blir allt mer lika räcker det inte längre att företagen har den senaste tekniken, det bästa priset eller den snyggaste designen. Konsumenter vill idag, utöver den fysiska produkten, även ha ett så kallat mervärde. LÄS MER

  3. 3. Förhållande eller triangeldrama? : En studie av personliga varumärken och möjligheten att genom social media överföra dessa till företagsvarumärken

    Kandidat-uppsats, Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Sofia Högberg; Caroline Johansson; [2013]
    Nyckelord :Varumärkesstrategi; varumärke; företagsvarumärken; personliga varumärken; marknadsföring; sociala medier;

    Sammanfattning : Explosionen av sociala medier har lett till ökad användning av dessa kanaler vid marknadsföring av produkter och varumärken. På dagens konkurrensutsatta marknad menar vissa forskare att varumärken, både personliga- och företagsvarumärken, är de mest unika differentierande egenskaperna hos företag. LÄS MER

  4. 4. Varumärkesutvidgningar för Personliga varumärken vs. Företagsvarumärken - Same same, but different

    C-uppsats, Handelshögskolan i Stockholm/Institutionen för marknadsföring och strategi

    Författare :Ina Bergqvist; Jessica Mansourati; [2012]
    Nyckelord :Brand extension; Personal brand; Corporate brand; Perceived fit;

    Sammanfattning : Today, branding is not a phenomenon but rather a prerequisite for a brand to be able to both survive and grow stronger. During the last couple of years, personal branding has come to be an established term, just like corporate branding. LÄS MER

  5. 5. Kan sponsring utnyttjas för att förstärka varumärken? En studie av sponsringsverksamheten hos företag med starka varumärken

    Magister-uppsats, Ekonomiska institutionen

    Författare :Christine R. Hellman; Ida Holmkvist; Lisa Sjöberg; [2000]
    Nyckelord :Business studies; sponsring; sponsringsverksamhet; varumärke; starka varumärken; marknadsföring; marknadskommunikation; Thomas Karlsson; Företagsekonomi;

    Sammanfattning : Företag har ett flertal olika marknadsföringsverktyg att tillgå för att kommunicera ett varumärkes budskap till marknaden. Sponsring kan vara ett effektivt sådant verktyg för att exponera varumärket. Sponsring är ett relativt nytt fenomen som har vuxit avsevärt under de senaste decennierna. LÄS MER