Sökning: "sponsringsverksamhet"

Hittade 5 uppsatser innehållade ordet sponsringsverksamhet.

  1. 1. En kvalitativ studie om hur breddinriktade fotbollsföreningar i Skåne arbetar med och ser på ämnet sponsring

    Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Fakulteten för lärande och samhälle (LS)

    Författare :Lenny Silwer Wright; Gustav von Brömsen; [2019]
    Nyckelord :Sponsoring; football; width-oriented;

    Sammanfattning : Sponsring har utvecklats från en småskalig aktivitet förknippat med välgörenhet och företagsdonationer, till att idag anses som en vital del inom marknadsföringsstrategier omsättandes miljarder. Detta har gjort att nästintill alla företag och idrottsorganisationer använder sig av ett strategiskt sponsringsarbete, för att stödja den övriga marknadsföringsplanen. LÄS MER

  2. 2. Sponsring och dess påverkan på ett varumärkes image : En studie ur ett företagsperspektiv

    Kandidat-uppsats, Ekonomihögskolan, ELNU

    Författare :Magdalena Malara; Johanna Petersson Snar; [2010]
    Nyckelord :sponsorship; brand; image; knowledge; effect; sponsring; varumärke; image; kännedom; påverkan;

    Sammanfattning : Hur kan företag via sponsring påverka sin varumärkesimage och hur använder sig företag av sponsring för att stärka sitt varumärke? Syftet är att undersöka hur företag arbetar med sponsring och hur de använder sig av sponsring med intentionen att påverka sitt varumärkes image. Studien ska ge nyanserande och upplyftande kunskaper i våra frågeställningar och ge företagen ökad kunskap om sponsring och hur de själva kan arbeta med att förbättra sin sponsringsverksamhet. LÄS MER

  3. 3. Hur sponsring kan stärka ett varumärke

    Kandidat-uppsats, Sektionen för ekonomi och teknik (SET)

    Författare :Karin Dahlqvist; Marcus Fridborn; Konrad Jusiel; [2007]
    Nyckelord :sponsring; varumärke; tjänsteföretag; producerande företag; brand equity;

    Sammanfattning : Hur kan sponsring stärka ett företags varumärke och vilka skillnader och likheter finns det mellan hur tjänsteföretag och producerande företag använder sig av sponsring i syfte att stärka varumärket? Syftet är att studera hur företag använder sig av sponsring i avsikt att stärka varumärket samt identifiera skillnader och likheter mellan tjänsteföretags och producerande företags sponsringsverksamheter. En tvärsnittsstudie har genomförts på fyra fallföretag. LÄS MER

  4. 4. Nya perspektiv på sponsring - en fallstudie av tre företags sponsringsverksamhet.

    Magister-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Jonas Carlberg; Martin Robin Zuba; [2002]
    Nyckelord :Marknadsföring; sponsring; relationsmarknadsföring; public relations; Management of enterprises; Företagsledning; management; Business and Economics;

    Sammanfattning : Sponsring har under de senaste decennierna blivit allt vanligare i marknadsföringsstrategin. Trots det ökade kommersiella intresset av sponsring är antalet vetenskapliga forskningsrapporter och vetenskapliga artiklar inom ämnet relativt litet samtidigt som sponsringen är försummad i de flesta marknadsföringsböcker. LÄS MER

  5. 5. Kan sponsring utnyttjas för att förstärka varumärken? En studie av sponsringsverksamheten hos företag med starka varumärken

    Magister-uppsats, Ekonomiska institutionen

    Författare :Christine R. Hellman; Ida Holmkvist; Lisa Sjöberg; [2000]
    Nyckelord :Business studies; sponsring; sponsringsverksamhet; varumärke; starka varumärken; marknadsföring; marknadskommunikation; Thomas Karlsson; Företagsekonomi;

    Sammanfattning : Företag har ett flertal olika marknadsföringsverktyg att tillgå för att kommunicera ett varumärkes budskap till marknaden. Sponsring kan vara ett effektivt sådant verktyg för att exponera varumärket. Sponsring är ett relativt nytt fenomen som har vuxit avsevärt under de senaste decennierna. LÄS MER