Sökning: "försäljning beteende"
Visar resultat 1 - 5 av 61 uppsatser innehållade orden försäljning beteende.
1. On The Evaluation of District Heating Load Predictions
Master-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för energivetenskaperSammanfattning : District Heating is a technology with the potential to enable a fossil-free society. However, to realize this potential, some improvements need to be made in order to improve District Heating operation at large, decrease losses in the systems, and thus increase the competitiveness of District Heating as a technology. LÄS MER
2. "Alla hade vi våra egna sätt att hantera våldet och bråken" : Ungdomsbrottslighet ur ett självbiografiskt perspektiv
Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Fakulteten för hälsa och samhälle (HS)Sammanfattning : Syftet med vårt examensarbete är att få mer kunskap kring varför kriminalitet har blivit ett alternativ för unga pojkar i vårt samhälle. Vi har valt att använda oss av självbiografier och teorierna strain och anomi för att förstå vilka sociala riskfaktorer som kan leda till ett kriminellt beteende. LÄS MER
3. Terminshandel i en volatil marknad : lantbrukares beteende vid finansiell riskhantering
Kandidat-uppsats, SLU/Dept. of EconomicsSammanfattning : Riskhantering är inom företagsekonomin ett återkommande tema, framför allt hur man hanterar risker samt vad det är som avgör vilka instrument som nyttjas. Som lantbrukare stöter man på många olika typer av risker i vardagen, däribland en risk som är kopplat till en oväntad förändring av prisnivåer. LÄS MER
4. Kundupplevelse av personlig integritet vid datainsamling av personuppgifter i kommersiella syften
Kandidat-uppsats, Stockholms universitet/Institutionen för data- och systemvetenskapSammanfattning : Studien behandlar fenomenet av datainsamling i försäljningsfrämjande syfte och dess upplevda effekt på personlig integritet för konsumenter. Digital marknadsföringsteknik är en central del av dagens marknader och involverar diverse IT-lösningar för att optimera marknadsföringskampanjer och försäljningsprocesser men även i produktutveckling. LÄS MER
5. Hur anpassar den svenska dagligvaruhandeln sin affärsmodell till en ökad E-handel?
Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Inom dagligvaruhandel år 2021 utgjorde e-handeln 5,8 av procent den totala marknadsandelen. Dagligvaruhandeln är en av de branscher med lägst andel e-handel, detta gör att e-handeln förväntas fortsatt ha hög tillväxt, där det prognostiseras att e-handel kommer att utgöra mellan 12-18 av försäljning inom dagligvaruhandel år 2030. LÄS MER