Sökning: "försäljning kompetens"

Visar resultat 1 - 5 av 39 uppsatser innehållade orden försäljning kompetens.

  1. 1. Guldklocka för trogen tjänst - ett minne blott? En fallstudie som studerar vilka motivationsfaktorer samt behov som uttalat beaktas och hur dessa praktiseras i realiteten inom ett callcenter

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Ebba Ankarås; Oskar Zander; [2023-02-16]
    Nyckelord :motivationsfaktorer; behov; callcenter; personalomsättning; organisatoriskt hyckleri; löskoppling;

    Sammanfattning : Trenden att byta arbetsplats mer frekvent har ökat de senaste åren, och antas inte vända. Detta innebär stora utmaningar för organisationer, särskilt callcenters. LÄS MER

  2. 2. Samspelet mellan ledarskap och motivation : Det skandinaviska ledarskapet inom ett svenskt ICT bolags supportavdelning

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Luleå tekniska universitet/Institutionen för ekonomi, teknik, konst och samhälle

    Författare :Benjamin Nezam Diba; Måns Börjes; [2023]
    Nyckelord :Leadership; motivation; management; autonomy; support; sales; performance; well-being; Information and Communications Technology; Ledarskap; motivation; ledning; autonomi; support; försäljning; prestation; trivsel; informations- och kommunikationsteknik;

    Sammanfattning : Den vetenskapliga diskussionen rörande ledarskap och motivation kan anses rik och väldimensionerad då dessa områden studerats omfattande. Trots detta finns fortfarande outforskade områden att undersöka, däribland inom en skandinavisk kontext. LÄS MER

  3. 3. Hur påverkas erfarna säljare av sälj-träning och sälj-coaching? : En kvalitativ fallstudie om sälj-träning och sälj-coaching inom nya erfarenhetsmässiga, industriella och geografiska kontexter.

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Umeå universitet/Företagsekonomi

    Författare :Oskar Simryd; Adam Ahlin; [2023]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Företag arbetar mer och mer i ett globalt klimat där organisationen ställs inför nya utmaningar inom deras företagsverksamhet, marknader och miljön som de verkar i. Försäljning har till följd av detta blivit en allt mer komplicerad process, vilket ställer högre krav på säljarens kompetens. LÄS MER

  4. 4. Säljstjärnor i fastighetsmäklarbranschen : Kompetenser och egenskaper

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Avdelningen för ekonomi

    Författare :Emma Skogsmark; Emma Svebilius; [2022]
    Nyckelord :säljstjärna; egenskaper; kompetens; fastighetsmäklare;

    Sammanfattning : Sammanfattning   Titel: Säljstjärnor i fastighetsmäklarbranschen: Kompetenser och egenskaper    Nivå: Examensarbete på grundnivå i ämnet företagsekonomi   Författare: Emma Skogsmark & Emma Svebilius   Handledare: Katarina Arbin   Datum: 2022 - Maj   Syfte: Studiens syfte är att ur en säljstjärnas perspektiv skapa förståelse för vilka kompetenser och egenskaper som besitts av säljstjärnorna inom fastighetsmäklarbranschen.    Metod: Denna studies metod är av kvalitativ karaktär med ett abduktivt tillvägagångssätt. LÄS MER

  5. 5. Relationsmarknadsföring inom SME : Relationers inflytande på försäljning och marknadsföring

    Master-uppsats, Mälardalens universitet/Akademin för ekonomi, samhälle och teknik

    Författare :Hlbin Faisal Abdulla; Walid Abdulkadir; [2022]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Frågeställningar:  ·       Hur arbetar SMEs med relationsmarknadsföring? ·       På vilket sätt påverkar relationsmarknadsföringen affärsrelationer och försäljning? ·       Vilka utmaningar och möjligheter möter SMEs med relationsmarknadsföring?   Syfte: Syftet med studien är att undersöka hur SMEs arbetar med relationsmarknadsföring för att bevara långsiktiga affärsrelationer med sina kunder och samarbetspartner. Vidare även redogöra relationsmarknadsföringens utmaningar och möjligheter, samt hur relationsmarknadsföring påverkar affärsrelationer och försäljning för SMEs. LÄS MER