Sökning: "förskola koncentrationssvårigheter pedagog"
Visar resultat 1 - 5 av 11 uppsatser innehållade orden förskola koncentrationssvårigheter pedagog.
1. Relation, profession och organisation
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Malmö högskola/Fakulteten för lärande och samhälle (LS)Sammanfattning : AbstraktKlarin, Anna (2016): Relation, profession och organisation- En studie om elever i relationssvårigheter. Specialpedagogik, Skolutveckling och ledarskap, Lärande och samhälle, Malmö högskola.BakgrundDet finns elever som har svårt att passa inom ramarna för skolans verksamhet och där skolan behöver tänka kring hur de ska inkluderas. LÄS MER
2. Diskurser om koncentration i förskolans praktik : - En textanalys av tidningen Förskolan.
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Uppsala universitet/Institutionen för pedagogik, didaktik och utbildningsstudierSammanfattning : Barn kan lida av svårigheter, så som koncentrationssvårigheter. Som pedagog kan man känna sig otillräcklig i mötet med barn som lider av dessa svårigheter. Men om man tillsammans i arbetslaget hjälper varandra kan man klara det. LÄS MER
3. Kapplöpningshästar och sköldpaddor, finns de i förskolan? : En intervjustudie om förskollärares upplevelser och tankar om stress hos barn i förskolan
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Uppsala universitet/Institutionen för pedagogik, didaktik och utbildningsstudierSammanfattning : Denna studie beskriver ett antal förskollärares upplevelser och tankar kring stress hos barn i förskolan. Att barn kan bli drabbade av stress på ett eller annat sätt är något som framkommit i den här studien. LÄS MER
4. Pedagogens bemötande av barn i socioemotionella svårigheter
M1-uppsats, Institutionen för pedagogik, psykologi och idrottsvetenskap, PPISammanfattning : Den här studien handlar om hur man som pedagog bemöter och stöttar barn i socioemotionella svårigheter. Studiens syfte är att undersöka vad tre förskollärare och en elevassistent anser om hur man som pedagog bemöter barn i socioemotionella svårigheter. Studien är kvalitativ och data har samlats in via intervjuer. LÄS MER
5. Förskolebarns rörelsebehov och deras kognitiva förmågor
M1-uppsats, Akademin för teknik och miljöSammanfattning : Syftet med arbetet har varit att få en uppfattning om hur olika förskolor arbetar med ämnet rörelse samt rörelsens betydelse för den kognitiva utvecklingen. Metodvalet för undersökningen har varit enkäter där 16 pedagoger på fyra förskolor har deltagit. LÄS MER