Sökning: "förståelse för kundbehov"

Visar resultat 16 - 20 av 27 uppsatser innehållade orden förståelse för kundbehov.

  1. 16. "Vad är kundnöjdhet?" : En studie om hur systemutvecklare sammankopplar behov och förväntningar i en agil process

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Isak Kabir; Maja Engvall; [2017]
    Nyckelord :agil utveckling; IT; systemutvecklare; IT-konsult; systemutveckling; IT-projekt; kundrelationer; kundnöjdhet; kundbehov; efterfrågan;

    Sammanfattning : I denna undersökning studeras vilka metoder systemutvecklare tillämpar för att hjälpa kunden att förstå vad deras behov och önskemål är i ett agilt systemutvecklingsprojekt. Syftet är att bidra till ökad förståelse för vad kundnöjdhet utgör. LÄS MER

  2. 17. Digitaliseringens påverkan på värdeerbjudandet inom skogsbranschen utifrån ett kundperspektiv

    Master-uppsats, Linköpings universitet/Industriell ekonomi

    Författare :Sanna Sörberg; Mathias Österlund; [2017]
    Nyckelord :business model; value proposition; digitalization; digitization; digital strategy; digital timber trading; forest industry; affärsmodell; värdeerbjudande; digitalisering; digital strategi; digital skogsaffär; skogsbranschen;

    Sammanfattning : This study examines how digitalization changes the value proposition and the business model within the forest industry from the perspective of the forest owners and how this changes the experienced customer value. Previous studies have focused on how digitalization creates value for the company, and this study contributes to research by giving insights in how the customers perceive a digitalization and is useful in the design of the value proposition and the business model. LÄS MER

  3. 18. Identifiering samt användning av kundbehov i de tidiga faserna av innovationsprocessen - En fallstudie på ett tillverkningsföretag

    Master-uppsats, KTH/Maskinkonstruktion (Inst.)

    Författare :FREDRIK MAGNUSSON; [2016]
    Nyckelord :Front End; Innovation process; User-centered innovation; Voice of the customer; Tidiga faser; Innovationsprocessen; Användarcentrerad design; Voice of the customer;

    Sammanfattning : När innovationsprocessen utvecklas till en mer öppen, osäker samt mer komplex process där utvecklingscyklerna blir allt kortare, blir vikten av förståelse för slutanvändaren allt mer viktig. Tidigare forskning har visat att nio av tio innovationer misslyckats inom loppet av två år på grund av att de inte möter några av användarnas behov. LÄS MER

  4. 19. Uncovering Hidden Needs in Ground Engineering : Case Study of LKAB Wassara

    Master-uppsats, KTH/Maskinkonstruktion (Inst.)

    Författare :IGOR KORDAS; [2016]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Detta examensarbete utgick både från behovet av bättre förståelse för grundläggningsmarknaden av LKAB Wassara – ett innovativt företag som har utvecklat den nya tekniken av hydraulisk DTH-borrning; och från insikten att åstadkommande av kundnöjdhet genom uppfyllandet av dolda behov i byggbranschen är en lovande men samtidigt utmanande uppgift. Utmaningen som behandlas i detta examensarbete är tvåfaldig: dels leder de konventionella marknadsundersöknings metoder ofta till att de dolda kundbehoven inte erhålls, trots att dessa behov är mycket viktiga för produktinnovation; och dels är det en brist på fallstudier som utforskar de explicita eller dolda behoven i byggbranschen. LÄS MER

  5. 20. Från Siloverksamhet till Försörjningskedja : En fallstudie utförd på ett tillverkande företag

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Avdelningen för Industriell utveckling, IT och Samhällsbyggnad

    Författare :Micaela Holmqvist; Sofie Fastesson; [2016]
    Nyckelord :information sharing; transparency; supply chain; informationsdelning; transparens; försörjningskedja;

    Sammanfattning : Bakgrund: Detta uppdrag initierades av Logistikavdelningen på ett av affärsområdena på fallföretaget som påvisar avsaknad av kontrollerade processer som resulterar i försvinnande av information och data mellan avdelningar. Initialt genomfördes en förstudie som påvisat vad företaget kallar en siloverksamhet, att företagets enheter inte är integrerade och mäts individuellt. LÄS MER