Sökning: "förståelse för kundbehov"
Visar resultat 16 - 20 av 27 uppsatser innehållade orden förståelse för kundbehov.
16. "Vad är kundnöjdhet?" : En studie om hur systemutvecklare sammankopplar behov och förväntningar i en agil process
Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : I denna undersökning studeras vilka metoder systemutvecklare tillämpar för att hjälpa kunden att förstå vad deras behov och önskemål är i ett agilt systemutvecklingsprojekt. Syftet är att bidra till ökad förståelse för vad kundnöjdhet utgör. LÄS MER
17. Digitaliseringens påverkan på värdeerbjudandet inom skogsbranschen utifrån ett kundperspektiv
Master-uppsats, Linköpings universitet/Industriell ekonomiSammanfattning : This study examines how digitalization changes the value proposition and the business model within the forest industry from the perspective of the forest owners and how this changes the experienced customer value. Previous studies have focused on how digitalization creates value for the company, and this study contributes to research by giving insights in how the customers perceive a digitalization and is useful in the design of the value proposition and the business model. LÄS MER
18. Identifiering samt användning av kundbehov i de tidiga faserna av innovationsprocessen - En fallstudie på ett tillverkningsföretag
Master-uppsats, KTH/Maskinkonstruktion (Inst.)Sammanfattning : När innovationsprocessen utvecklas till en mer öppen, osäker samt mer komplex process där utvecklingscyklerna blir allt kortare, blir vikten av förståelse för slutanvändaren allt mer viktig. Tidigare forskning har visat att nio av tio innovationer misslyckats inom loppet av två år på grund av att de inte möter några av användarnas behov. LÄS MER
19. Uncovering Hidden Needs in Ground Engineering : Case Study of LKAB Wassara
Master-uppsats, KTH/Maskinkonstruktion (Inst.)Sammanfattning : Detta examensarbete utgick både från behovet av bättre förståelse för grundläggningsmarknaden av LKAB Wassara – ett innovativt företag som har utvecklat den nya tekniken av hydraulisk DTH-borrning; och från insikten att åstadkommande av kundnöjdhet genom uppfyllandet av dolda behov i byggbranschen är en lovande men samtidigt utmanande uppgift. Utmaningen som behandlas i detta examensarbete är tvåfaldig: dels leder de konventionella marknadsundersöknings metoder ofta till att de dolda kundbehoven inte erhålls, trots att dessa behov är mycket viktiga för produktinnovation; och dels är det en brist på fallstudier som utforskar de explicita eller dolda behoven i byggbranschen. LÄS MER
20. Från Siloverksamhet till Försörjningskedja : En fallstudie utförd på ett tillverkande företag
Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Avdelningen för Industriell utveckling, IT och SamhällsbyggnadSammanfattning : Bakgrund: Detta uppdrag initierades av Logistikavdelningen på ett av affärsområdena på fallföretaget som påvisar avsaknad av kontrollerade processer som resulterar i försvinnande av information och data mellan avdelningar. Initialt genomfördes en förstudie som påvisat vad företaget kallar en siloverksamhet, att företagets enheter inte är integrerade och mäts individuellt. LÄS MER