Sökning: "förståelse för kundbehov"

Visar resultat 6 - 10 av 27 uppsatser innehållade orden förståelse för kundbehov.

  1. 6. Large-Scale Agile Transformation : A Case Study Conducted in the Banking Industry with a Focus on Organizational, Managerial, and Cultural Aspects

    Master-uppsats, KTH/Skolan för industriell teknik och management (ITM)

    Författare :AREEBA ZAMAN KHAN; SOPHIE ÅSTRÖM; [2021]
    Nyckelord :Large-scale agile; agile transformations; organizational change; change management; SAFe; bank; Frontit; Storskalig agil transformation; organisatorisk förändring; förändringsledning; SAFe; bank; Frontit;

    Sammanfattning : In today's competitive market, established organizations need to adapt in order to survive. One way to do this is by transforming to agile. Since its origin in the IT industry, the agile approach has been embraced by several different industries. LÄS MER

  2. 7. Att skapa goda kundupplevelser och nöjda kunder : En kvalitativ studie om värdeskapande och kundtillfredsställelse ur både organisationers och konsumenters perspektiv.

    Magister-uppsats, Mittuniversitetet/Institutionen för kvalitets- och maskinteknik; Mittuniversitetet/Avdelningen för kvalitetsteknik, maskinteknik och matematik

    Författare :Malin Sving; Katarina Pettersson; [2021]
    Nyckelord :Customer focus; customer orientation; customer experience; customer needs; customer expectations; customer satisfaction; successful business; successful organizations; Kundfokus; kundorientering; kundupplevelse; kundbehov; kundförväntningar; kundtillfredsställelse; framgångsrika företag; framgångsrika organisationer;

    Sammanfattning : Syfte och frågeställningar: Syftet med denna studie är att bidra till ökad kunskap inom kundorientering genom att undersöka hur nöjda kunder skapas både utifrån organisationers och konsumenters perspektiv för att på så vis få en djupare förståelse av goda kundupplevelser.  ● Hur skapar framgångsrika organisationer nöjda kunder?  ● Vad innebär goda kundupplevelser för konsumenter?   Metod: Kvalitativa intervjustudier. LÄS MER

  3. 8. Requirement Management in Product Development in B2B : A Study on the Process of Capturing Customer Requirements

    Kandidat-uppsats, KTH/Skolan för industriell teknik och management (ITM)

    Författare :ILAKIA AMIRTHALINGAM; NADJA ZAHIRALDINNI; [2020]
    Nyckelord :Customer involvement; customer integration; product development; software development; international customers; obstacles; customer relationship; customer requirement; customer need; methods for mapping requirements; Kundinvolvering; kundintegration; produktutveckling; mjukvaruutveckling; internationella kunder; hinder vid kundinvolvering; kundrelation; kundkrav; kundbehov; metoder för kartläggning av krav;

    Sammanfattning : Our world is ever-changing hence the surroundings ought to develop accordingly. This applies particularly to the product development process and therefore, it is of high priority to adapt to the changes. This can be achieved by observing the market and especially the customers. LÄS MER

  4. 9. Bildligt talat – En studie om hur tidningar kan använda strategier inom videojournalistik för att tillfredsställa användarnas behov

    Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Fakulteten för teknik och samhälle (TS)

    Författare :Lovisa Björkman; Mathea Jakobsson; [2020]
    Nyckelord :Tidningar; Digitalisering; Videojournalistik; Tillfredsställelse; Användarbehov; Strategi; Användarteorin; Kommunikationsprocessen; MAIN-modellen; COMMAP-modellen;

    Sammanfattning : Syftet med studien är att skapa en djupare förståelse för vilka strategier inom videojournalistik som dagstidningar kan använda för att tillfredsställa användarnas behov och förväntningar. Studien genomfördes genom att använda aktuell forskning, kvalitativ datainsamling och innehållsanalys. LÄS MER

  5. 10. Konsumentinvolvering i produktutvecklingsprocessen i vitvarubranschen

    Kandidat-uppsats, KTH/Skolan för industriell teknik och management (ITM)

    Författare :HANNA TRAN; EMMY VESTERBERG; [2020]
    Nyckelord :Customer involvement; user involvement; customer integration; product development process; inter-organizational collaboration; cross functional teams; customer needs; consumer insight; Kundinvolvering; användarinvolvering; produktutvecklingsprocess; kundintegration; kundbehov; tvärfunktionella team; consumer insight;

    Sammanfattning : Konkurrensen på marknaden blir allt tuffare och i takt med detta blir kundperspektivet en allt viktigare framgångsfaktor. Syftet med denna rapport är därför att undersöka och fördjupa förståelsen för hur företag inom vitvarubranschen använder sig av användarinvolvering i produktutvecklingsprocessens olika faser. LÄS MER