Sökning: "intern attraktivitet"
Visar resultat 1 - 5 av 9 uppsatser innehållade orden intern attraktivitet.
1. Varför stannar civilanställda inom Försvarsmakten? : En kvalitativ studie om interna utbildningsmöjligheter inom en statlig myndighet
Kandidat-uppsats, Linköpings universitet/Institutionen för beteendevetenskap och lärandeSammanfattning : Studien avser att undersöka civilanställdas interna kompetensutveckling inom Försvarsmakten där syftet är att få en inblick och förståelse för deras utbildningssituation. Studiens frågeställningar fokuserar på förekomst och upplevelse av utbildningar samt på civilanställdas utvecklingsmöjligheter och hur dessa kan påverka Försvarsmaktens interna attraktivitet. LÄS MER
2. Employer Branding : En organisations arbete med att bygga ett starkt arbetsgivarvarumärke och dess medarbetares stora betydelse
Kandidat-uppsats, Karlstads universitetSammanfattning : Employer branding är idag av stor vikt för organisationer i samband med arbetet att bygga ett starkt arbetsgivarvarumärke som ska öka möjligheten att attrahera, utveckla och behålla medarbetare. Det handlar om att organisationer idag vill positionera sig som första valet för potentiella medarbetare och skapa associationer till sitt varumärke för att på så sätt öka sin attraktionskraft på arbetsmarknaden. LÄS MER
3. Vägen till lojala medarbetare : En kvantitativ studie om intern employer branding
Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/SociologiSammanfattning : This study aims to investigate the attitudes towards the employer brand of an individualcompany from an employee perspective. By applying the Employer Attractiveness scale(EmpAt) (Berthon et al. 2005), it is investigated how the employees perception ofattractiveness of the employer varies depending on selected demographic components. LÄS MER
4. Attrahera och behålla personal : En studie om attraktivitet på Högskolan Dalarna
Kandidat-uppsats, Högskolan Dalarna/Personal och arbetslivSammanfattning : Flera forskare skriver om vikten av att vara en attraktiv arbetsgivare, som idag är viktigare än någonsin, speciellt när konkurrensen om personal ökar. Genom att skapa ett attraktivt arbetsgivarvarumärke ökar chanserna att attrahera och behålla kompetent personal (Ehrenborg & Höglund, 2016). LÄS MER
5. Employer Branding – Konsten att bli en attraktiv arbetsgivare via det interna arbetsgivarvarumärket : En kvalitativ studie på ett företag inom mediabranschen
Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Avdelningen för socialt arbete och psykologiSammanfattning : Studiens syfte var att undersöka hur anställda upplevde företag som arbetsgivarvarumärke och arbetsplats samt vilka faktorer som kan ha en påverkan på detta. Det genomfördes åtta intervjuer med anställda på ett företag inom mediabranschen. Det framkom att det fanns olika faktorer som påverkade hur medarbetarna såg på sin arbetsgivare. LÄS MER