Sökning: "intern attraktivitet"

Visar resultat 1 - 5 av 9 uppsatser innehållade orden intern attraktivitet.

  1. 1. Varför stannar civilanställda inom Försvarsmakten? : En kvalitativ studie om interna utbildningsmöjligheter inom en statlig myndighet

    Kandidat-uppsats, Linköpings universitet/Institutionen för beteendevetenskap och lärande

    Författare :Amanda Trojefors; Rebecca Brohäll; [2022]
    Nyckelord :HR; kompetensutveckling; civilanställda; utbildningsaktiviteter; utbildningsmöjligheter; intern attraktivitet;

    Sammanfattning : Studien avser att undersöka civilanställdas interna kompetensutveckling inom Försvarsmakten där syftet är att få en inblick och förståelse för deras utbildningssituation. Studiens frågeställningar fokuserar på förekomst och upplevelse av utbildningar samt på civilanställdas utvecklingsmöjligheter och hur dessa kan påverka Försvarsmaktens interna attraktivitet. LÄS MER

  2. 2. Employer Branding : En organisations arbete med att bygga ett starkt arbetsgivarvarumärke och dess medarbetares stora betydelse

    Kandidat-uppsats, Karlstads universitet

    Författare :Matilda Carlén; Emma Röös; [2019]
    Nyckelord :Employer branding; Employer value proposition; rekrytering; motivation; personalmotstånd;

    Sammanfattning : Employer branding är idag av stor vikt för organisationer i samband med arbetet att bygga ett starkt arbetsgivarvarumärke som ska öka möjligheten att attrahera, utveckla och behålla medarbetare. Det handlar om att organisationer idag vill positionera sig som första valet för potentiella medarbetare och skapa associationer till sitt varumärke för att på så sätt öka sin attraktionskraft på arbetsmarknaden. LÄS MER

  3. 3. Vägen till lojala medarbetare : En kvantitativ studie om intern employer branding

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Sociologi

    Författare :Ida Grönvik Möller; Malin Gustafsson; [2018]
    Nyckelord :Attractive employer; employer brand; employer branding; EmpAt scale; loyalty; Social Identity Theory; Attraktiv arbetsgivare; EmpAt-skalan; employer brand; employer branding; lojalitet; Social Identity Theory;

    Sammanfattning : This study aims to investigate the attitudes towards the employer brand of an individualcompany from an employee perspective. By applying the Employer Attractiveness scale(EmpAt) (Berthon et al. 2005), it is investigated how the employees perception ofattractiveness of the employer varies depending on selected demographic components. LÄS MER

  4. 4. Attrahera och behålla personal : En studie om attraktivitet på Högskolan Dalarna

    Kandidat-uppsats, Högskolan Dalarna/Personal och arbetsliv

    Författare :Lisa Johansson; Hanna Eriksson; [2018]
    Nyckelord :Employer Branding; Employer Value Proposition - EVP; Attracting and Retaining; Internal Marketing.; Employer Branding; Employer Value Proposition - EVP; attrahera och behålla; intern marknadsföring.;

    Sammanfattning : Flera forskare skriver om vikten av att vara en attraktiv arbetsgivare, som idag är viktigare än någonsin, speciellt när konkurrensen om personal ökar. Genom att skapa ett attraktivt arbetsgivarvarumärke ökar chanserna att attrahera och behålla kompetent personal (Ehrenborg & Höglund, 2016). LÄS MER

  5. 5. Employer Branding – Konsten att bli en attraktiv arbetsgivare via det interna arbetsgivarvarumärket : En kvalitativ studie på ett företag inom mediabranschen

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Avdelningen för socialt arbete och psykologi

    Författare :Matilda Tengmo; Sofie Andersson; [2016]
    Nyckelord :Employer Branding; Internal Employer Branding; Employer attractiveness; Work motivation; Identification; Employer Branding; Intern Employer Branding; Arbetsgivarens attraktivitet; Arbetsmotivation; Identifikation;

    Sammanfattning : Studiens syfte var att undersöka hur anställda upplevde företag som arbetsgivarvarumärke och arbetsplats samt vilka faktorer som kan ha en påverkan på detta. Det genomfördes åtta intervjuer med anställda på ett företag inom mediabranschen. Det framkom att det fanns olika faktorer som påverkade hur medarbetarna såg på sin arbetsgivare. LÄS MER