Sökning: "faktorer som påverkar köp"

Visar resultat 16 - 20 av 142 uppsatser innehållade orden faktorer som påverkar köp.

  1. 16. Faktorer som påverkar svenska konsumenters köp av begagnade möbler på internet : en kvantitativ studie

    Magister-uppsats, Karlstads universitet/Handelshögskolan (from 2013)

    Författare :Isak Klerck; Oliver Perttunen; [2022]
    Nyckelord :buying behavior; purchase decision; second-hand furniture; C2C market; attitudes; buying process; köpbeteende; köpbeslut; begagnade möbler; C2C-marknaden; attityder; köpprocessen;

    Sammanfattning : Purchasing second-hand products on the internet has become more common among private persons. The increase of internet usage among the population in combination with an increased demand for second-hand products results in the online-based C2C market (consumer-to-consumer market) becoming an even more interesting field to study within. LÄS MER

  2. 17. Returpolicys påverkan i förhållande till konsumentbeteende : En kvantitativ studie om hur returpolicys påverkar konsumentbeteendet inom modebranschen

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Företagsekonomi

    Författare :Jowel Hashim; Safwen Ouertani; [2022]
    Nyckelord :Return policies; e-commerce; consumer behavior; fashion industry; planned return; return behavior; Returpolicys; e-handel; konsumentbeteende; modebranschen; planerad retur; Returbeteende;

    Sammanfattning : I takt med den digitala utvecklingen under de senaste åren har intresset för att handla på nätetökat. E-handelns tillväxt och påverkan har medfört att företag har börjat skifta sin försäljningoch marknadsföring online, detta har lett till att konsumentbeteendet har skiftat till mer onlineshopping. LÄS MER

  3. 18. Köp av livsmedel på nätet: En studie om adoptionsprocessen och impulsköp

    Kandidat-uppsats, Högskolan Dalarna/Institutionen för kultur och samhälle

    Författare :Karim Ben Hadj Rebai; Sebastian Frykberg; [2022]
    Nyckelord :Promotion; Consumer behavior; Impulse buying behavior; Adoption process; Situational factors; Grocery shopping online; Promotion; Konsumentbeteende; Impulsköpbeteende; Adoptionsprocessen; Situationsfaktorer; Matinköp online;

    Sammanfattning : Introduction – Shopping groceries online has had an explosive growth in relation with Covid-19 pandemic, where consumers have been restricted and has had to re-prioritize how and where they shop, which has forced new habits and consumer behaviors. Grocery stores are constantly trying to influence consumers’ buying behaviors through a number of different promotional tools to get a response from consumers. LÄS MER

  4. 19. Svenska konsumenters inställning och syn vid köp av second hand kläder : En kvalitativ studie om faktorer som påverkar köp av second hand kläder 

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Företagsekonomi

    Författare :Allan Farokhizadeh; Gebrail Abdulahad; [2022]
    Nyckelord :Second hand; second hand kläder; motiverande faktorer; dämpande faktorer;

    Sammanfattning : Problem: There are a lot of studies on second hand clothing consumption. But there are very limited studies that explore the main motivating factors for Swedish consumers to buy second hand clothes, but also dampening factors for buying second hand clothes. LÄS MER

  5. 20. Vad påverkar föräldrars köpintentioner online? : En kvantitativ studie om konsumenters köpintentioner online vid köp av babyprodukter.

    Kandidat-uppsats, Mälardalens universitet/Akademin för ekonomi, samhälle och teknik

    Författare :Ellinor Albinsson; Emilia Engström; Natasha Alvaro; [2022]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Date:   2022-06-02  Level:   Bachelor thesis in Business Administration, 15 cr  Institution:  School of Business, Society and Engineering, Mälardalen University, 15cr  Authors:  Albinsson Ellinor (98/06/27)  Alvaro Natasha  (99/09/24) Engström Emilia  (98/06/20)  Supervisor:  Mostaghel Rana  Title:  What affects parents’ online purchase intentions?  Research question: What factors influence consumers’ purchase intentions online when buying baby products?  Purpose: The purpose of this thesis is to examine consumers' purchase intentions online when buying baby products. Also, what underlying factors underlie consumers' online buying intentions. LÄS MER