Sökning: "fallstudie av H M"

Visar resultat 1 - 5 av 51 uppsatser innehållade orden fallstudie av H M.

  1. 1. H&M - det hållbara valet? : En fallstudie av H&Ms CSR-kommunikation via Instagram

    Kandidat-uppsats, Mittuniversitetet/Institutionen för kommunikation, kvalitetsteknik och informationssystem (2023-)

    Författare :Amanda Sjökvist; Ann-Sofie Tjernberg; [2023]
    Nyckelord :Corporate social responsibility; CSR; Kommunikation; H M; Hållbarhet;

    Sammanfattning : Problemformulering och syfte: Under de senaste åren har H&M utsatts för kritik från många håll. De har anklagats för att inte alltid handla etiskt eller ta sitt sociala ansvar och har bland annat anklagats för rasism och greenwashing. LÄS MER

  2. 2. Hållbarhetsrapportering av ett varumärkesskadat företag : En fallstudie om hur H&M anpassar sin signalering efter samhällets kritik för att återuppbygga sin legitimitet.

    Kandidat-uppsats, Mälardalens universitet/Akademin för ekonomi, samhälle och teknik

    Författare :Tuva Kiiveri; Sofia Gynt; [2023]
    Nyckelord :Sustainability report; sustainability; signalling; legitimacy; CSR; Hållbarhetsrapport; hållbarhet; signalering; legitimitet; CSR;

    Sammanfattning : Sammanfattning Datum: 2023-05-30. Nivå: Kandidatuppsats i Företagsekonomi, 15 hp. Institution: Akademin för Ekonomi, Samhälle och Teknik, Mälardalens Universitet. Författare: Sofia Gynt och Tuva Kiiveri. LÄS MER

  3. 3. Hur kommunicerar företag inom modeindustrin social hållbarhet på sina hemsidor?

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Sara Falkengaard; Isabelle Petersson; [2022-10-13]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : .... LÄS MER

  4. 4. Kan jag hjälpa dig med något? - En fallstudie om H&M-anställdas upplevda förutsättningar för motivation

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för tjänstevetenskap

    Författare :Lovisa Järlström; Axel Nyblom; [2022]
    Nyckelord :Social Sciences;

    Sammanfattning : Detaljhandelslandskapet har under de senaste åren förändras på grund av digitaliseringens utveckling och då fysiska butiker står inför stora utmaningar kan motiverad personal ses som en allt viktigare resurs. H&M är en viktig aktör för den svenska detaljhandelsbranschen och denna studie syftar därför till att undersöka hur butiksanställda på H&Ms butiker upplever sina förutsättningar för att skapa motivation. LÄS MER

  5. 5. Kommunikation – H&M : en kvalitativ fallstudie av H&M Conscious med kompletterande intervjuer

    L2-uppsats, Lunds universitet/Medie- och kommunikationsvetenskap; Lunds universitet/Institutionen för kommunikation och medier

    Författare :Viktor Österberg; Jakob Holst; [2022]
    Nyckelord :Green Marketing; Fast Fashion; Känslor; Regioner; H M Conscious; Social Sciences;

    Sammanfattning : Detta arbete är en kvalitativ studie som undersöker hållbarhet och miljöaspekter inom klädindustrin. Specifikt analyseras konceptet ”Fast Fashion” och dess plats i klädindustrin, samt ”Green Marketing” och hur det kan användas av företag. Vidare studeras H&M och deras kollektion H&M Conscious som specifikt exempel. LÄS MER