Sökning: "ferrari"

Visar resultat 16 - 20 av 22 uppsatser innehållade ordet ferrari.

  1. 16. Large Area Graphene Synthesis

    Master-uppsats, KTH/Skolan för informations- och kommunikationsteknik (ICT)

    Författare :Christopher Borsa; [2012]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Herein we attempt to synthesize graphene by annealing epitaxial SiC thin films as a carbon source. Three principal methods of synthesis are attempted: 1) Straight annealing of SiC, 2) Annealing of Cu/SiC/Si, 3) Annealing of Ni/SiC/Si. LÄS MER

  2. 17. "Duktiga flickor" : - Om högpresterande kvinnors val av identitet och karriär

    Kandidat-uppsats, Akademin för hållbar samhälls- och teknikutveckling

    Författare :Sandra Falkeborn; Carolina Ferrari; [2009]
    Nyckelord : Good girls ; Sociologic socialpsychology; Symbolic Interactionsim; Hermeneutic; SOC Sense Of Coherence ; Identity and Career; Duktiga flickor ; Sociologisk socialpsykologi; Symbolisk Interaktionsim; Hermeneutik; KASAM; Identitet; Karriär;

    Sammanfattning : The “good girl” is today an accepted and widespread notion. It is delimited to young girls and women who are characterised to be, for example, ambitious, high performing, working too much and risks developing mental illnesses. LÄS MER

  3. 18. Sensorfusion av GPS och IMU för en racingtillämpning

    Master-uppsats, Institutionen för systemteknik

    Författare :Anders Blomfeldt; Rasmus Haverstad; [2008]
    Nyckelord :IMU;

    Sammanfattning : AIMS AB is a Swedish company that develops and sells inertial sensor systems. A new product is under research which basically is an aided inertial navigation system where unwanted drift is eliminated. This can be done by integrating a GPS reciever into the system and fuse measurement data from GPS and IMU. LÄS MER

  4. 19. Hur påverkas Acers brand equity av co-branding med Ferrari?

    Kandidat-uppsats, Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Daniel Aronowitsch; Viktor Hogman; Daniel Noresson; [2007]
    Nyckelord :brand equity; co-branding;

    Sammanfattning : Den senaste tiden har en mängd samarbeten, eller så kallade co-brandings, mellan olika företags varumärken vuxit fram. Avsikten är att förstärka sitt eller sina varumärken med hjälp av ett annat varumärke som är förknippat med någonting unikt. LÄS MER

  5. 20. Logotyper - Från budskap till tolkning

    Magister-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Lisa Hansson; Anders Nilsson; Kristofer Olsson; [2005]
    Nyckelord :Logotyper; företagsestetik; design; företagsidentitet; visuell identitet; Management of enterprises; Företagsledning; management; Business and Economics;

    Sammanfattning : Syfte: Vi vill öka kunskapsmassan kring huruvida konsumenters tolkningar av logotyper ligger i linje med kreatörers tankar. Metod: Induktiv ansats, kvalitativ metod i form av 16 konsumentintervjuer och 3 expertintervjuer. Den information vi har erhållt har legat till grund för våra senare delar. LÄS MER