Sökning: "formativ utvärdering"
Visar resultat 21 - 25 av 44 uppsatser innehållade orden formativ utvärdering.
21. Lärarens tydliggörande av kunskapskrav i grundskolan : Att tydliggöra kunskapskraven för spanska som främmande språk. En analys utifrån den formativa bedömningens perspektiv
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Karlstads universitet/Fakulteten för humaniora och samhällsvetenskap (from 2013)Sammanfattning : Denna studie har som syfte att beskriva en lärares tillvägagångssätt för att tydliggöra kunskapskraven i Lgr 11 som är relaterade till skriftlig språkfärdighet i spanska, samt att ta reda på elevernas uppfattningar om detta tillvägagångssätt. I den här studien används uttrycket att tydliggöra i en bred mening, vari ingår både lärarens verbalisering av kunskapskraven och alla aktiviteter som läraren sätter igång och som ska hjälpa eleverna att utveckla en förståelse för dessa. LÄS MER
22. Lärande och samverkan i formativ utvärdering - En studie om utvärderingars användbarhet
Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet / / Institutionen för sociologi och arbetsvetenskapSammanfattning : Denna studie syftar till att undersöka hur projektgrupper använder en formativ utvärdering. Fokus riktas mot huruvida utvärderingsformen främjar lärande i ett projekt och vidare på vilket sätt en formativ utvärdering leder till praktisk förändring. LÄS MER
23. Elib, e-böckerna och folkbiblioteken : En utvärdering av e-böcker och e-bokavtal i Umeåregionen
Kandidat-uppsats, Sociologiska institutionenSammanfattning : Denna utvärdering syftar till att ta reda på vad folkbibliotekarierna i Umeåregionen har för åsikter om e-boken, om e-bokavtalet med Elib, vad dessa två fenomen har fått för betydelse för biblioteksarbetet, samt hur man skulle kunna förbättra det rådande avtalet mellan biblioteken och Elib. I den meningen är det även en formativ utvärdering som vill ge förslag på förbättrande åtgärder. LÄS MER
24. Redskap för formativ bedömning : En kvalitativ samt kvantitativ studie om användningen av formativa bedömningsredskap i ämnet Idrott och hälsa
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Gymnastik- och idrottshögskolan, GIHSammanfattning : Syfte Syftet med studien är att undersöka hur lärare i ämnet Idrott och hälsa arbetar med redskap för formativ bedömning. Studien undersöker tre sammanlänkade delar: planering, genomförande, och utvärdering av lektionerna. LÄS MER
25. CPlanner : Kursplaneringsprototyp med Design Science och Scrum
Kandidat-uppsats, Institutionen för informatik och mediaSammanfattning : Utveckling av planeringssystem är ett komplext designproblem som kräver både en hög grad av flexibilitet men även struktur. I samband med planering är det ett flertal aktörer, aktiviteter och resurser som måste beaktas. Kunnandet när det gäller planering finns ofta koncentrerad till ett fåtal nyckelpersoner. LÄS MER