Sökning: "framgångskriterier"

Visar resultat 6 - 10 av 15 uppsatser innehållade ordet framgångskriterier.

  1. 6. Att klargöra, dela och förstå lärandemålen och framgångskriterierna i idrott och hälsa : en kvalitativ innehållsanalys av idrottsdidaktiska böcker

    Kandidat-uppsats, Gymnastik- och idrottshögskolan, GIH/Institutionen för idrotts- och hälsovetenskap

    Författare :Lovisa Källvant; [2017]
    Nyckelord :assessment for learning; gormative assessment; physical education and health; sports didactics; learning intentions; criteria for success; key strategies; bedömning för lärande; formativ bedömning; idrott och hälsa; idrottsdidaktik; lärandemål; framgångskriterier; nyckelstrategier;

    Sammanfattning : Syfte och frågeställningar Syftet med undersökningen är att undersöka hur nyckelstrategin ”att klargöra, dela och förstå lärandemålen och framgångskriterierna” beskrivs i idrottsdidaktisk litteratur. Följande frågeställning syftar till att uppfylla syftet: Hur skildras nyckelstrategin i de idrottsdidaktiska böckerna? Den övergripande frågeställningen förtydligas med följande frågor: 1) Nämns nyckelstrategin explicit i texterna? 2) Finns det spår av nyckelstrategin i texterna? Metod För att uppfylla syftet och besvara frågeställningarna analyserades fyra idrottsdidaktiska böcker med en kvalitativ innehållsanalys. LÄS MER

  2. 7. Resurshantering i multiprojektmiljöer : Projektledarens påverkan på organisationens resurshantering

    Magister-uppsats, Karlstads universitet/Handelshögskolan

    Författare :Sara Hansen; Maria Ekman; [2017]
    Nyckelord :Success Criteria; Multiprojects; Project Management; Resource Allocation; Resource Management; Framgångskriterier; Multiprojekt; Projektledning; Resursallokering; Resurshantering;

    Sammanfattning : Resurshanteringen är en viktig del av arbetet i ett projekt och hur resursallokeringen går till är avgörande för projektet och resultatets framgång. Trots att resursallokering är extra problematiskt i multiprojektmiljöer finns det relativt lite forskning inom ämnet. LÄS MER

  3. 8. Att segla över ett okänt hav, till en okänd destination : En studie om att klargöra och delge lärandemål i matematik i en årskurs 2

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Södertörns högskola/Lärarutbildningen

    Författare :Julia Andersson; [2016]
    Nyckelord :Assessment for learning; formative assessment; clarifying learning intention; criteria for success; Formativ bedömning; bedömning för lärande; delge och klargöra lärandemål; framgångskriterier;

    Sammanfattning : The aim of this study is to investigate how learning intentions are sheared and clarified during lessons, as a part of formative assessment. Studies have shown that the capability of formative assessment is an important part of teacher quality and that clarifying the intention with the lessons promotes the activity in the classroom. LÄS MER

  4. 9. Kulturprojekt och framgång : Hur statligt finansierade kulturinstitutioner ser på ett lyckat projektresultat

    Magister-uppsats, Karlstads universitet/Handelshögskolan

    Författare :Sebastian Lundin; [2016]
    Nyckelord :Cultural policy; cultural institutions; project success; project goals; criteria; Kulturpolitik; kulturinstitutioner; projektframgång; projektmål; kriterier;

    Sammanfattning : Artikelns syfte är att öka kunskapen om kulturprojektens speciella karaktär genom att undersöka vad det önskade resultatet är och vilka faktorer som är avgörande för ett kulturprojekts framgång eller misslyckande. Studien fokuserar på värmländska kulturinstitutioner som årligen får statligt bidrag genom samverkansmodellen. LÄS MER

  5. 10. Formativ bedömning och dokumentation : Matematiklärares motiv, handlingar och förutsättningar.

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för bibliotek, information, pedagogik och IT

    Författare :Evelina Albin; Magdalena Humila; [2015]
    Nyckelord :Formativ bedömning; bedömning för lärande; dokumentation; individuell utvecklingsplan; matematik; aktivitetsteori.;

    Sammanfattning : Bakgrund Formativ bedömning innebär att bevis för elevers visade kunskaper framkallas och används för att göra anpassningar i undervisningen som gynnar elevernas lärande. Formativ bedömning innefattar också att eleverna delges lärandeintentioner och framgångskriterier, att de får framåtsyftande feedback, att de aktiveras som läranderesurser för varandra samt att de aktiveras som ägare av sin egen kunskap. LÄS MER