Sökning: "game platforms"

Visar resultat 11 - 15 av 101 uppsatser innehållade orden game platforms.

  1. 11. "Lesson complete" : En studie om hur spelfunktioner kan motivera till språklärande

    Kandidat-uppsats, Luleå tekniska universitet/Institutionen för hälsa, lärande och teknik

    Författare :Frida Lindström; [2023]
    Nyckelord :Learning; Intrinsic motivation; Extrinsic motivation; Gamification; Multilingualism; Lärande; Intrinsic motivation; Extrinsic motivation; Gamification; Flerspråkighet;

    Sammanfattning : Lärande och motivation är nära sammankopplade, en motiverad elev tar till sig materialet bättre. Detta är ett område som utforskats under lång tid, men verktygen som tillämpas för att främja lärande har utvecklats och därmed finns nya motivationsfrämjande faktorer som kan utforskas. Idag finns det även digitala läroverktyg. LÄS MER

  2. 12. An analysis of achievement completion rate of open world role-playing games through a new taxonomic method

    Master-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för speldesign

    Författare :Yiwu Yang; [2023]
    Nyckelord :game achievement; completion rate; ORPG; taxonomy; data analysis; platforms; game company;

    Sammanfattning : Previous research has studied game achievement with focus on their forming elements, the taxonomic method based on design perspective, studying the relationship between their completion rate with factors including their name and average play time. This research focuses on creating a new taxonomic method on game achievements based on how they get triggered and using it to study the relationship between their completion rate and other factors with the help of data analysis. LÄS MER

  3. 13. Spelifierade plattformar i undervisning : En kvalitativ studie av högstadielärares behov och önskemål

    Kandidat-uppsats, Mittuniversitetet/Institutionen för kommunikation, kvalitetsteknik och informationssystem (2023-)

    Författare :Casper Berneklint; [2023]
    Nyckelord :Gamification; Digital platforms; Secondary school teachers; TAM3; Qualitative; Spelifiering; Digitala plattformar; Högstadielärare; TAM3; Kvalitativ;

    Sammanfattning : Gamification is about using game elements in non-game contexts.This study examines what teachers want from gamified learningplatforms in order for it to work in their teaching. The aim is tocreate knowledge about teachers' needs for these platforms sothat system developers can design these systems based on theteachers' needs. LÄS MER

  4. 14. A NEW APPROACH AND GUIDLINE FOR LOUDNESS IN GAME AUDIO : Developing Specific Loudness Standards for Each Section of Game Audio

    Magister-uppsats, Högskolan i Skövde/Institutionen för informationsteknologi

    Författare :Leshan Wang; [2023]
    Nyckelord :loudness; loudness standard; game audio; immersion; audio design; dynamic range;

    Sammanfattning : Audio plays a crucial role in the immersive and emotional experience of playing videogames, and loudness is a key aspect of game audio that can greatly impact player engagement and immersion. There are existing loudness standards such as AES-EBU R128, which is mostly commonly used by social media platforms such as YouTube and Spotify. LÄS MER

  5. 15. Cloud gamings påverkan på konsumenter : Hur ser användarupplevelsen ut i den molnbaseradetjänsten?

    Kandidat-uppsats, Högskolan Väst/Institutionen för ekonomi och it

    Författare :Philip McGeough Hänninen; Viktoria Waidele; [2023]
    Nyckelord :cloud gaming; immersion; förväntningar; UX;

    Sammanfattning : Spelbranschen är idag en av de största inom underhållning och utvecklas ständigt medhjälp av digitalisering. Inom både film- och musikbranschen har streaming blivitvedertaget och nu har det även börjat komma till spelvärlden i form av cloud gaming. LÄS MER