Sökning: "gaming engagement"
Visar resultat 1 - 5 av 43 uppsatser innehållade orden gaming engagement.
1. Från kontroller till kunskap : En översikt av forskningen kring användningen av spelifiering inom historieundervisning
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Malmö universitet/Fakulteten för lärande och samhälle (LS)Sammanfattning : Young people in Sweden today spend a significant amount of time in front of computers playing games, and gaming has gained a negative reputation both in the public domain as well as within the field of education. The aim of this overview is to see whether gamification, the use of video games or parts of video games, can be a valuable tool for educators to increase student motivation, engagement and knowledge of history. LÄS MER
2. Digital identitet och visuell interkulturalitet i framtidens bildpedagogik
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Malmö universitet/Institutionen för kultur, språk och medier (KSM)Sammanfattning : This knowledge overview consists of research surrounding digitalisation in pedagogics, visual culture learning communities and the correlation between these two subjects. Intercultural pedagogics often refers to including pupils’ ethnical cultural diversity as grounds for creating a discourse surrounding equality and inclusion in the classroom. LÄS MER
3. Designmönster i hybridiserade brädspel: En studie om hur dessa påverkar spelar-upplevelsen i Mansions of Madness: Second Edition
Kandidat-uppsats, Stockholms universitet/Institutionen för data- och systemvetenskapSammanfattning : Denna studie undersöker hybrida brädspel, en relativt ny genre av spel som blivit alltmer populär under senare år. En utmaning med att designa engagerande hybridspel är att kombinera analoga och digitala element på ett sätt som förbättrar spelupplevelsen. LÄS MER
4. Virtuella klädesplagg i onlinespel : En kvalitativ studie om svenska spelkonsumenters varumärkesengagemang
Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/FöretagsekonomiSammanfattning : I takt med en ökning av digitalisering i samhället sätter det även press på modevarumärken att fortsatt anses vara relevanta. Detta medför en större press på marknadsförare då konsumenter söker en mer interaktiv relation till varumärken. Varumärken behöver hitta nya sätt att engagera och bygga positiva relationer till konsumenter. LÄS MER
5. Navigating the Evolving World of Fashion In-Game Advertising
Master-uppsats, Uppsala universitet/Medier och kommunikationSammanfattning : Abstract This study addresses gaming as an interactive digital advertising tool, aiming to explore its effectiveness in digital marketing overall and to examine its impact on digital marketing for the fashion industry in particular. Purpose The purpose of this paper is to present an analytical framework for explaining the appeal of games for fashion brand advertising. LÄS MER