Sökning: "generic brands"
Visar resultat 11 - 15 av 19 uppsatser innehållade orden generic brands.
11. Hantering av fysiska säkerhetsrisker – en kunskapsöversikt
Kandidat-uppsats, Blekinge Tekniska Högskola/Institutionen för kommunikationssystemSammanfattning : Att kunna arbeta med systematisk hantering av brotts-, brands- och arbetsmiljörisker är en eftertraktadkompetens. Det syns inte minst i både näringslivets och den offentliga förvaltningensarbetsannonser när man söker chefer, handläggare eller samordnare till säkerhetsavdelningar. LÄS MER
12. Egna märkesvaror : ICAs olika emv
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, SLU/Dept. of EconomicsSammanfattning : På dagens livsmedelsmarknad blir innovation och utveckling allt mer aktuellt när kunderna ställer högre och högre krav på livsmedelsbutikerna. När kraven blir högre använder sig företagen av olika strategier, att nischa sig är ett alternativ för att uppfylla kundernas krav. LÄS MER
13. Nya Möjligheter för Kontroversiella Varumärken-En studie kring kontroversiella varumärkens framfart i sociala medier
C-uppsats, Handelshögskolan i Stockholm/Institutionen för marknadsföring och strategiSammanfattning : As commonly known, Social Media is a rapidly growing area. Since consumers to a great extent are present in Social Media, this new internet environment is increasing in relevance for consumer marketing. LÄS MER
14. Generic Brands in Swedish Supermarkets : A study in Jönköpings Län
Kandidat-uppsats, IHH, FöretagsekonomiSammanfattning : Generic brands have been part of the society for more than 30 years. The consumers of these brands have changed through the years and so have their reasons to buy them. LÄS MER
15. Store Stories – Analysis of a retailer’s store personality in consumer stories
Magister-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : This study aims at identifying and analysing the construct of a retailer’s store personality in consumer stories and how these stories relate to the retailer’s brand story on a global level. To fulfil the purpose and analyse a retailer’s store personality, a qualitative approach was chosen to analyse the empirical data provided by a case study of H&M through narrative analysis. LÄS MER