Sökning: "generic brands"

Visar resultat 11 - 15 av 19 uppsatser innehållade orden generic brands.

  1. 11. Hantering av fysiska säkerhetsrisker – en kunskapsöversikt

    Kandidat-uppsats, Blekinge Tekniska Högskola/Institutionen för kommunikationssystem

    Författare :Mikael Bron; [2013]
    Nyckelord :Physical security; Procedural security; Risk analysis; Risk assessment; Risk management; Security management; Fire; Safety; Occupational health; Fysisk säkerhet; Organisatorisk säkerhet; Riskanalys; Riskbedömning; Riskhantering; Brottsskydd; Brandskydd; Olycksskydd; Arbetsmiljöskydd;

    Sammanfattning : Att kunna arbeta med systematisk hantering av brotts-, brands- och arbetsmiljörisker är en eftertraktadkompetens. Det syns inte minst i både näringslivets och den offentliga förvaltningensarbetsannonser när man söker chefer, handläggare eller samordnare till säkerhetsavdelningar. LÄS MER

  2. 12. Egna märkesvaror : ICAs olika emv

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, SLU/Dept. of Economics

    Författare :Mikaela Nilsson; Louise Sköldberg; [2013]
    Nyckelord :EMV; LMV; lojalitet; varumärke; konsument; kvalitet;

    Sammanfattning : På dagens livsmedelsmarknad blir innovation och utveckling allt mer aktuellt när kunderna ställer högre och högre krav på livsmedelsbutikerna. När kraven blir högre använder sig företagen av olika strategier, att nischa sig är ett alternativ för att uppfylla kundernas krav. LÄS MER

  3. 13. Nya Möjligheter för Kontroversiella Varumärken-En studie kring kontroversiella varumärkens framfart i sociala medier

    C-uppsats, Handelshögskolan i Stockholm/Institutionen för marknadsföring och strategi

    Författare :Jesper Wallin; Joanna Runesson; [2011]
    Nyckelord :controversial brands; marketing in social media; YouTube; video commercials;

    Sammanfattning : As commonly known, Social Media is a rapidly growing area. Since consumers to a great extent are present in Social Media, this new internet environment is increasing in relevance for consumer marketing. LÄS MER

  4. 14. Generic Brands in Swedish Supermarkets : A study in Jönköpings Län

    Kandidat-uppsats, IHH, Företagsekonomi

    Författare :Anh Nguyen Tran Tram; Joel Wood; Roberto Alejandro Orozco Gomez; [2010]
    Nyckelord :Generic;

    Sammanfattning : Generic brands have been part of the society for more than 30 years. The consumers of these brands have changed through the years and so have their reasons to buy them. LÄS MER

  5. 15. Store Stories – Analysis of a retailer’s store personality in consumer stories

    Magister-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Theresa Koverman; Judith Arndt; [2009]
    Nyckelord :Retail Branding; Brand Personality; Store Personality; Consumer Stories; Narrative Analysis; Management of enterprises; Företagsledning; management; Business and Economics;

    Sammanfattning : This study aims at identifying and analysing the construct of a retailer’s store personality in consumer stories and how these stories relate to the retailer’s brand story on a global level. To fulfil the purpose and analyse a retailer’s store personality, a qualitative approach was chosen to analyse the empirical data provided by a case study of H&M through narrative analysis. LÄS MER