Sökning: "graphic design magazine"
Visar resultat 1 - 5 av 13 uppsatser innehållade orden graphic design magazine.
1. Släpp formen fri – Bokstavsklubben
Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/HDK-Valand - Högskolan för konst och designSammanfattning : This project has gone by the name “Release the form” and later on got the subheading “The Letter Club”. The purpose of the project has been to explore various playful methods that generate letter-forms and make this available for other future graphic designers. LÄS MER
2. Djuret som designelement i svenska magasinannonser
Kandidat-uppsats, Högskolan Dalarna/Institutionen för information och teknikSammanfattning : Bakgrund Den djupt rotade rela;onen mellan människa och djur användsidag ibland av reklammakare. A: använda djur som e:designelement för a: få kontakt mellan mo:agaren ochannonsens budskap kan appliceras på olika vis av varierandeorsak. Idag saknas det studier på svenska av magasinannonsermed djur som designelement. LÄS MER
3. Maximerad träning för din rumpa! : Hur visuell retorik kan hjälpa och motivera användaren till fortsatt träning.
Kandidat-uppsats, Mälardalens högskola/Akademin för innovation, design och teknikSammanfattning : Training is very popular today, more and more people are becoming aware of the positive effects of training. Based on my own and others experiences, many will get started with the training but lose the motivation to continue after a while when they do not see results. LÄS MER
4. Vissa saker kommer och går - magasinet består : En kvalitativ studie om värdegenererat innehåll hos det traditionella livsstilsmagasinet.
Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för medier och journalistik (MJ)Sammanfattning : Objective: The focus of this bachelor thesis is to study what a selection of magazine readers think generates value on the reading experience of a traditional lifestyle magazine. Furthermore create an deeper understanding of these values. LÄS MER
5. TYPISK FOODIE : Projektrapport för skapandet av magasinet FOODIE
Kandidat-uppsats, Karlstads universitet/Institutionen för geografi, medier och kommunikationSammanfattning : This report discusses typography and image connected to the creation of the food magazine FOODIE. Based on the research that is now available on typography we ask questions about why research on readability is overrepresented in this area? We are putting typography in a context of semiotics, denotation and connotation and based on that we put together a magazine that appeal to and influence the specific target group that is discussed in the end the report. LÄS MER