Avancerad sökning

Visar resultat 1 - 5 av 20 uppsatser som matchar ovanstående sökkriterier.

  1. 1. Between ‘Place-Branding’ and ‘Sense of Place’ in the Nordics : A comparative study through two generations of Nordic residents in Stockholm.

    Master-uppsats, Stockholms universitet/Kulturgeografiska institutionen

    Författare :Iman Miriam Djelloul; [2023]
    Nyckelord :Place Branding; Sense of Place; The Nordics; Social generations; Baby Boomers; Gen-z; Nordic residents; Stockholm.;

    Sammanfattning : Place branding refers to the strategical act of attaching a positive reputation to a geographical place. This concept is argued important due to its ability to boost places with advantageous lead when globally competing over financial, cultural and human resources. LÄS MER

  2. 2. "Jag slåss för min kärlek": En kvalitativ intervjustudie om supporterkultur och supportervåld

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Rättssociologiska institutionen

    Författare :Julia Forsgren; Olivia Sjöberg; [2023]
    Nyckelord :group norms; living law; soccer violence; social rituals; supporter culture; Social Sciences;

    Sammanfattning : How can passionate love and burning hatred exist within the same social context, and how can fellowship and belongingness lead to violence between supporters? This study identified a lack of academic knowledge regarding a supporter perspective on the connection between fellowship within supporter culture and soccer related violence. Thus the purpose of this study was to explore why some supporters feel motivated to use violence to support their team. LÄS MER

  3. 3. Den goda gemenskapen - får ungdomar den hemma i familjen? En analys av gemenskap, sociala band, grupptillhörighet och normbrytande beteende

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Socialhögskolan

    Författare :Annika Wulff; Agnes Frimell; [2021]
    Nyckelord :Community; social bonds; belong och belongingness; gemenskap; sociala band; gängtillhörighet; normbrytande beteende; Social Sciences;

    Sammanfattning : People have a basic need to be part of a community, to feel group affiliation, and to establish stable social bonds with other people. This need is achieved by an individual being part of different group constellations. LÄS MER

  4. 4. Social Media - Driver or Bummer? A qualitative analysis of the relationship building on Social Media between student non-profit organizations and volunteers

    Master-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för strategisk kommunikation

    Författare :Gabriela Gold; [2020]
    Nyckelord :Social Media; OPR; non-profit; volunteering; relationship-cultivation; Social Sciences;

    Sammanfattning : The non-profit sector is reliant on volunteers and strong relationships with volunteers help retain them. These relationships with volunteers always need to be built and maintained. Organizations use Social Media to inform the stakeholders, build a community, and activate volunteers, but the dialogue is often hardly reached. LÄS MER

  5. 5. Sekten - den "färdigpaketerade" lösningen : En kvalitativ studie om hur ensamhet och sökandet efter tillhörighet kan leda till ett sektmedlemskap

    Kandidat-uppsats, Luleå tekniska universitet/Institutionen för ekonomi, teknik och samhälle

    Författare :Anna-Karin Pieti; [2020]
    Nyckelord :Social belongingness; existential loneliness; individualism; cult; ascence of the collective; Social tillhörighet; existentiell ensamhet; individualism; sekt; avsaknad av kollektivet;

    Sammanfattning : Ensamhet och bristen på tillhörighet bland människor i det moderna samhället är ett utbrett och växande problem. Strävan efter individualitet och självuppfyllelse präglar individer i det moderna individuella samhället – ett samhälle där friheten och möjligheterna även genererar i rädsla, ångest, otrygghet och existentiell ensamhet (Bauman, 2002). LÄS MER