Sökning: "hållpunkter för lärande"

Hittade 5 uppsatser innehållade orden hållpunkter för lärande.

  1. 1. Elevers upplevelser av accelerationslöpning – en fenomenografisk studie av rörelseförmågan

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Malmö universitet/Fakulteten för lärande och samhälle (LS)

    Författare :Philip Nilsson; [2019]
    Nyckelord :löpning; acceleration; variationsteorin; sociokulturellt lärande; rörelseförmåga;

    Sammanfattning : Syftet med denna uppsats är att undersöka elevers kroppsmedvetenhet i accelerationslöpning med utgångspunkt i variationsteorin och sociokulturellt lärande. Följande frågeställningar formuleras:1. Vilka upplevelser får elever av att erfara en variation av sina kroppsdelars läge och rörelser i löpning?2. LÄS MER

  2. 2. Lärandets poesi : Kollektivt lärande i det interaktiva samtalet

    Master-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för bibliotek, information, pedagogik och IT

    Författare :Annika Larsson; [2017]
    Nyckelord :Fenomenografi; kollektivt lärande; lärandets poesi; meningsskapande TLC teacher learning communities ; förändringspoeten;

    Sammanfattning : Syftet med denna uppsats är att undersöka lärares kollektiva lärande. Genom fenomenografiska grundidéer kring lärandeapsekter och kvalitativa skillnader i lärandet analyseras lärares interaktiva samtal. LÄS MER

  3. 3. Från observation till interaktion : Sex förskollärares uppfattningar om sin roll i barns fria lek

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Mittuniversitetet/Avdelningen för utbildningsvetenskap

    Författare :Viktoria Ersson; [2017]
    Nyckelord :Förskollärare; uppfattningar; roll; fri lek; deltagande.;

    Sammanfattning : Studiens syfte var att synliggöra och analysera sex förskollärares uppfattningar om sin roll i relation till den fria leken i förskolan. Den empiriska undersökningen ämnade att besvara studiens syfte utifrån frågeställningar rörande förskollärarnas uppfattningar kring fri lek samt uppfattningar om deras egen roll i relation till den fria leken. LÄS MER

  4. 4. LEADERSHIP FOR CHANGE : -Action research within a Lean transformation

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, KTH/Skolan för teknikvetenskaplig kommunikation och lärande (ECE)

    Författare :Anna Furin; Emma Martinsson; [2015]
    Nyckelord :Leadership; change; Lean; organisational change; visual planning; feedback; Ledarskap; förändring; Lean; organisationsförändring; visuell planering; feedb;

    Sammanfattning : The purpose of the study has been to investigate how leadership can support organisational change by empowering Project Managers and Team Leaders to encourage organisational change into a Lean/Agile organisation. Lean is a management philosophy based on measuring flow efficiency instead of resource efficiency. LÄS MER

  5. 5. E-learning- utformning av en engagerande datorbasera utbildningsmiljö

    D-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för informatik

    Författare :Pernilla Gustavsson; Daniel Torvad; [2001]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Kunskap är en allt viktigare resurs för företag idag, samtidigt som kraven på dess aktualitetofta är stora. Framförallt är det ekonomiska skäl som gör att datorbaserade utbildningsformeranvänds allt oftare. Det finns en tydlig svårighet i att anpassa dessa till människans sätt attlära, vilket tidigare e- learning-system visat. LÄS MER