Sökning: "hård af segerstad"

Visar resultat 21 - 25 av 53 uppsatser innehållade orden hård af segerstad.

  1. 21. Självbetjäningsteknologi i butiksmiljö : Hur interaktiva säljdisplayer kan möte konsumenternas behov och mål

    Kandidat-uppsats, Linköpings universitet/Interaktiva och kognitiva system; Linköpings universitet/Tekniska högskolan

    Författare :Leo Hård af Segerstad; Jessica Stålnacke; [2014]
    Nyckelord :säljdisplay; interaktiv säljdisplay; konsumenter; detaljhandel; handel; självbetjäning; självbetjäningsteknologi;

    Sammanfattning : Denna studie syftar till att tydliggöra vilka behov och mål som användarna för en specifik interaktiv säljdisplay har och komma med potentiella förbättringsförslag. Metoder som använts för datainsamling är intervjuer av intressenter och målgruppen för produkten som legat till grund för skapandet av personor och scenarion som i sin tur använts för att ta fram krav och utveckling av användningstester. LÄS MER

  2. 22. Från varningsklocka till säkerhetspolitiska beslutsunderlag : En beskrivande studie av relationen mellan den svenska militära underrättelsetjänsten och beslutsfattare på politisk nivå

    Kandidat-uppsats, Statsvetenskap

    Författare :Johanna Hård af Segerstad; [2013]
    Nyckelord :Civil-militära relationer; militär underrättelsetjänst; underrättelseutredning; SOU 1976:19; SOU 1999:37; Samuel Huntington; Morris Janowitz; subjektiv kontroll; objektiv kontroll;

    Sammanfattning : Uppsatsen har som syfte att beskriva relationen mellan den svenska militära underrättelsetjänsten och beslutsfattare på politisk nivå. Utgående från Samuel Huntingtons och Morris Janowitz teorier om civil-militära relationer studerar jag 1974 och 1996 års underrättelseutredningar för att genom en jämförelse av dessa försöka beskriva relationen utifrån teorins etablerade begrepp imperatives och control, i denna studie översatta till fordringar och kontroll. LÄS MER

  3. 23. If it doesn’t spread it’s dead  : En kvalitativ studie över hur unga entreprenörer positionerar sig på marknaden och med hjälp av sociala medier sprider sitt varumärke

    Kandidat-uppsats, Institutionen för informatik och media

    Författare :Anna Hoffman; Sandra Ahlinder; [2013]
    Nyckelord :Sociala medier; Entreprenör; Traditionell marknadsföring; Icke-traditionell marknadsföring; Word-of Mouth WOM ; Relationship Marketing RM ; Storytelling; Relationsmarknadsföring;

    Sammanfattning : Abstract Title: If it doesn’t spread it’s dead - a qualitative study on how young entrepreneurs are positioning themselves in the marketplace and with the help of social media spreading their brand. (If it doesn’t spread it’s dead ­- en kvalitativ studie om hur unga entreprenörer positionerar sig på marknaden, med hjälp av sociala medier sprider sitt varumärke). LÄS MER

  4. 24. ”Personalfrågor är ju ingen hjärnfysik” – sju berättelser om mikroföretagares ledarskap

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Personalvetarprogrammet

    Författare :Julia Samuelsson; Erika Selvén; [2010-10-08]
    Nyckelord :personalfrågor; behov av stöd; ledarskap; mikroföretag; narrativ metod;

    Sammanfattning : Syfte Syftet med studien är att undersöka hur ledare i mikroföretag talar om sitt ledarskap samt hur de ser på och hanterar personalfrågor. Vi önskar analysera och diskutera vad som kännetecknar ledarskapet och hanteringen av personalfrågor i de studerade mikroföretagen. LÄS MER

  5. 25. Etik i tanke och praktik : - en kvalitativ studie i hur studenttidningsredaktioner resonerar kring etik.

    Kandidat-uppsats, Institutionen för informatik och media

    Författare :Bianca Gideback; [2010]
    Nyckelord :Pressetik; redaktion; studenttidning; ideal; normer; villkor; konsekvenser; Ethics of journalism; editorial staff; student magazine; ideals; values; conditions; consequences;

    Sammanfattning : Title: Ethics in thought and practice – a qualitative study in how editorial staff at student magazines reason about ethics. (Etik i tanke och praktik – en kvalitativ studie i hur studenttidningsredaktioner resonerar kring etik) Number of pages: 30 (37 including enclosures) Author: Bianca Gideback Tutor: Peder Hård af Segerstad Course: Media and Communication studies C Period: Spring 2010 University: Division of Media and Communication, Department of Information Science, Uppsala University. LÄS MER