Sökning: "högpresterande elever i engelska"

Visar resultat 6 - 10 av 10 uppsatser innehållade orden högpresterande elever i engelska.

  1. 6. "Very much the same" - hur lärare arbetar med högpresterande elevers kunskapsutveckling i ämnet engelska.

    Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Fakulteten för lärande och samhälle (LS)

    Författare :Sonny Albin; [2020]
    Nyckelord :arbetsmetoder; engelska; högpresterande; motivation; stimulans; utmaning;

    Sammanfattning : Syftet med arbetet är att undersöka på vilket sätt några lärare arbetar med de högpresterande eleverna i ämnet engelska så att de når så långt som möjligt i sin kunskapsutveckling. Till min hjälp har jag tre frågeställningar som handlar om hur man upptäcker högpresterande elever, vilka redskap och metoder lärarna använder för att skapa sig en bild över de högpresterande eleverna och vilka arbetsmetoder man använder för att utveckla varje individ. LÄS MER

  2. 7. Hur individanpassas undervisningen för högpresterande elever? : En intervjuundersökning av lärare i årskurs 1-3.

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå,

    Författare :Maria Larsson; [2019]
    Nyckelord :Individanpassning; högpresterande elever;

    Sammanfattning : BAKGRUND: Tidigare forskning visar på att en individanpassad undervisning hjälper de hög- presterande eleverna att utmanas och stimuleras i sin utveckling. SYFTE: Syftet med denna studie är att ta reda på om och i så fall hur lärarna individanpassar undervisningen för högpresterande elever i de teoretiska skolämnena svenska, matematik, engelska samt samhälls- och naturorientering. LÄS MER

  3. 8. Det är inte bara elever i svårigheter som behöver stöd : En intervjustudie om att utmana och motivera begåvade elever i engelskundervisning

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Luleå tekniska universitet/Institutionen för konst, kommunikation och lärande

    Författare :Ulrika Aspebo; [2018]
    Nyckelord :feedback; högpresterande; individanpassning; särskild begåvning; talang;

    Sammanfattning : Studien syftar till att synliggöra de strategier verksamma lärare i grundskolan beskriver att deanvänder sig av i mötet med begåvade elever i ämnet engelska. I bakgrundsdelen redogörs förbegreppet begåvning och andra för studien relevanta begrepp, samt tidigare forskning påområdet. LÄS MER

  4. 9. Individuella utmaningar och avancerad undervisning : En studie om hur lärare arbetar med högpresterande och särbegåvade elever i ämnet engelska i gymnasieskolan

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Institutionen för utbildningsvetenskap (UV)

    Författare :Amila Muslija; Adam Lind; [2014]
    Nyckelord :högpresterande elever; särbegåvade elever; arbetssätt; gymnasieskola; engelska; avancerad undervisning; närmaste utvecklingszon; specialpedagogik; ramfaktorteori;

    Sammanfattning : Syftet med denna studie är att undersöka hur lärare i engelska i gymnasieskolan arbetar med högpresterande och särbegåvade elever, samt vilka faktorer det är som möjliggör och försvårar lärarnas arbete med dessa elever. I studien har fem kvalitativa intervjuer gjorts med verksamma lärare på två olika gymnasieskolor. LÄS MER

  5. 10. A class divided : En litteraturstudie om förväntningar och motivation som påverkansfaktorer

    L3-uppsats, Institutionen för utbildningsvetenskap (UV)

    Författare :Jimmy Block; Mårten Hördegård; [2013]
    Nyckelord :Förväntningar; motivation; påverkan.;

    Sammanfattning : Synen på skolor varierar, och därmed synen på dess elever. När elever på en lågpresterande skola överförs till en högpresterande skola blir det liv på föräldrar som anser att nivån kommer att sjunka. Istället började de lågpresterande eleverna att prestera bättre. LÄS MER