Sökning: "handelshögskolan stockholm d uppsats"

Hittade 5 uppsatser innehållade orden handelshögskolan stockholm d uppsats.

  1. 1. Våga Vara Annorlunda?: En uppsats om hur produktengagemang och motivation påverkar inkongruent marknadskommunikation

    D-uppsats, Handelshögskolan i Stockholm/Institutionen för marknadsföring och strategi

    Författare :Anna Geijer Haeggström; Sandra Johansson; [2009]
    Nyckelord :Incongruence; product involvement; motivation; credibility; risk;

    Sammanfattning : To be seen is essential. Presently, the marketing of different well-known brands within the same product category is done with little variation. To marketing professionals, this creates an opportunity to market products in an unexpected way. LÄS MER

  2. 2. Varför betala?: En uppsats om varför vissa betalar för musik och andra inte

    D-uppsats, Handelshögskolan i Stockholm/Institutionen för marknadsföring och strategi

    Författare :Hannah Gustafsson; Sofie Sagfossen; [2009]
    Nyckelord :public good; music; theory of planned behavior; ethics; filesharing;

    Sammanfattning : The end of the 20th century brought a dramatic change to the music industry. The then predominant models for music consumption and sales were forever altered when the possibility to distribute music over the internet emerged. It has now become evident that it is virtually impossible to stop the distribution of digital music files. LÄS MER

  3. 3. Imageination: En uppsats om imageöverföring inom sponsring och Event Marketing

    D-uppsats, Handelshögskolan i Stockholm/Institutionen för marknadsföring och strategi

    Författare :Jenny Lindström; [2007]
    Nyckelord :Brand Image; Image transfer; Sponsring; Event Marketing; Handicap-effect;

    Sammanfattning : There are two main reasons for why companies engage in sponsoring and Event Marketing; affecting the brand awareness and/or the image of the brand. Historically the main focus within the research field has been on how sponsoring and Event Marketing can create and achieve high brand awareness. LÄS MER

  4. 4. Ett blink i bruset: En uppsats om möjligheten att påverka konsumenten vid livsmedelsinköp

    D-uppsats, Handelshögskolan i Stockholm/Institutionen för marknadsföring och strategi

    Författare :Anna Färggren; Martina Vaculik; [2007]
    Nyckelord :in-store marketing; displays; movement; retail; grocery;

    Sammanfattning : Today endless choices exist for a customer in the grocery store in terms of information, products, brands and prices. Consequently, it is important for retailers and brand owners to gain insights in how they can manage to break through the clutter to reach the customer. LÄS MER

  5. 5. Kvinnor som tar betalt per timme: En uppsats om kvinnliga konsulter

    D-uppsats, Handelshögskolan i Stockholm/Institutionen för företagande och ledning

    Författare :Charlott Fogdahl; [2006]
    Nyckelord :Consulting; Female economists; Temporary employment agencies; Career choices; Job satisfaction;

    Sammanfattning : The main purpose for this thesis is to investigate why female academics choose to work as temporary workers. Through profound interviews I look at the reasons the women gives to why the have chosen the role as a consultant but also why they choose to stay on in the position. LÄS MER