Sökning: "Hannah Gustafsson"

Visar resultat 1 - 5 av 10 uppsatser innehållade orden Hannah Gustafsson.

  1. 1. ”…jag är också bara en människa som upplever känslor i mötet.” : En kvalitativ intervjustudie om kuratorers upplevelse av sina känslors utrymme i patientmöte

    Kandidat-uppsats, Jönköping University/HHJ, Avd. för socialt arbete

    Författare :Madelene Glaad; Hannah Gustafsson; [2023]
    Nyckelord :Social work; emotions; counsellor; primary care; thematic analysis; Socialt arbete; känslor; kurator; primärvård; tematisk analys;

    Sammanfattning : The purpose of this study is to examine which feelings arise within the counsellor in the meeting with patient, how they handle these and what challenges and/or opportunities exist with the space of their feelings. This study has been carried out with the help of a qualitative method in the form of semi-structured interviews with eight counsellors with degrees in social work, who work in health centres. LÄS MER

  2. 2. The E-Commerce of Tomorrow: An Experimental Study of How User-Generated Content can be integrated into a Retailer's Website for Fashion Merchandise Display

    C-uppsats, Handelshögskolan i Stockholm/Institutionen för marknadsföring och strategi

    Författare :Hannah Gustafsson; Klara Überall Jönsson; [2023]
    Nyckelord :User-Generated Content UGC ; Visual Merchandising; Technology Acceptance Model TAM ; Fashion E-commerce; Consumer Perceptions;

    Sammanfattning : An increasing number of individuals are turning to User-Generated Content (UGC) to learn about various products and services. Prior customers' experiences and opinions significantly impact potential buyers' decision-making during the customer journey. LÄS MER

  3. 3. Medias bild av gängkriminella mordoffer : En kvalitativ innehållsanalys gällande dagspressens framställning av mordoffer med kopplingar till kriminella nätverk

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Avdelningen för socialt arbete och kriminologi

    Författare :Hannah Gustafsson; Åsa Laxström; [2021]
    Nyckelord :qualitative content analysis; criminal victims; ideal victims; media framing; gang violence; kvalitativ innehållsanalys; kriminella offer; ideala offer; media framing; gängkriminalitet;

    Sammanfattning : Syftet med studien var att undersöka hur svensk dagsmedia framställer mordoffer som har kopplingar till kriminella nätverk och analysera hur den framställningen skiljer sig från hur andra, utomstående mordoffer drabbade av gängrelaterat våld beskrivs. Studien genomfördesi form av en kvalitativ innehållsanalys där 26 nyhetsartiklar från Aftonbladet och Expressen analyserades. LÄS MER

  4. 4. Omregleringen av apoteksmarknaden och dess effekt på unga kvinnors reproduktiva hälsa. En studie av den ökade apotekstillgänglighetens påverkan på försäljningen av akut p-piller och abortsiffran.

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Nationalekonomiska institutionen

    Författare :Hannah Almqvist; Anna Gustafsson; [2019]
    Nyckelord :tillgänglighet omreglering akut p-piller abort DiD; Business and Economics;

    Sammanfattning : Antalet aborter per 1000 svenska kvinnor i åldersgruppen 13 till 24 år har sjunkit konstant sedan 2009. Denna uppsats undersöker sambandet mellan abortantalet och omregleringen av apoteksmarknaden som påbörjades samma år. Vår hypotes om en koppling mellan dessa grundar sig i ökad tillgänglighet till akut p-piller som säljs receptfritt. LÄS MER

  5. 5. Value Enhancers and Inhibitors for Green Purchasing Behavior : Attitudes towards green products within the food industry among young Swedish consumers.

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Jönköping/IHH, Företagsekonomi

    Författare :Hannah Gustafsson; Lawko Karim; Helmie Säll Fuglerud; [2019]
    Nyckelord :Green marketing; purchasing behavior; green purchasing behavior; food industry; green consumer goods; Swedish consumption; young consumer behavior.;

    Sammanfattning : Abstract Problem: Food consumption represents the largest contributor to climate change in Sweden, with activities that contribute to excess waste and greenhouse gas emissions. Although studies indicate positive attitudes towards green purchasing behavior among young Swedish consumers, inconsistency between green purchasing intent and actual behavior have been noticed. LÄS MER