Sökning: "handledning litteratur"
Visar resultat 11 - 15 av 76 uppsatser innehållade orden handledning litteratur.
11. Specialpedagogiskt stöd i relationsskapandet mellan lärare och elev
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Linnéuniversitetet/Institutionen för pedagogik och lärande (PEL)Sammanfattning : Syftet med studien är att, utifrån lärares och specialpedagogers uppfattningar, undersöka om och i så fall hur specialpedagoger kan stötta lärare i deras relationer till eleverna. I bakgrund och tidigare forskning lyfter vi relevant forskning, litteratur, skollag, läroplan och specialpedagogprogrammets examensförordning. LÄS MER
12. Föräldrastöd i förskolan. En studie om hur förskollärare och specialpedagoger upplever föräldrastödjande insatser i förskolan
Kandidat-uppsats,Sammanfattning : AbstractSyfteUtifrån våra erfarenheter som förskollärare har vi uppmärksammat att föräldrar som har barn i behov av särskilt stöd kan behöva stöttning i sin situation. Det betonar också förskolans läroplan i ett av sina mål. LÄS MER
13. Kollegialt lärande : en analys av begreppet och hur det används i några svenska kommuners utbildningsförvaltningar
Master-uppsats, Linköpings universitet/Institutionen för beteendevetenskap och lärandeSammanfattning : Denna uppsats tar utgångspunkt i begreppet kollegialt lärande som de senaste åren har blivit ett välbekant inslag i svenska skolor. Studien riktar sig mot att undersöka hur kollegialt lärande beskrivs, initieras och används på huvudmannanivå i några svenska kommuner. LÄS MER
14. En studie av elevhälsans och lärares organisation kring nyanlända elever
Magister-uppsats, Malmö högskola/Fakulteten för lärande och samhälle (LS)Sammanfattning : Leonida Kembro (2017). Specialpedagogprogrammet, Lärande och samhälle. Skolutveckling och ledarskap, Malmö högskola.En studie av elevhälsans och lärares organisation kring nyanlända elever- A study of student health care and teachers` organization regarding newly arrived students. LÄS MER
15. Handledning i casual-spel : Konsten att lära ut ett komplext spel på ett intuitivt sätt
Kandidat-uppsats, Linköpings universitet/Institutionen för datavetenskapSammanfattning : Spel i utbildande syfte blir allt vanligare för att lära barn nya koncept och aktivera deras hjärnor.För att lyckas fånga barnens uppmärksamhet och få dem att leva sig in i spelet krävs att man introducerar spelet på ett bra sätt. LÄS MER