Avancerad sökning

Visar resultat 1 - 5 av 44 uppsatser som matchar ovanstående sökkriterier.

  1. 1. Tjänstelogik i praktiken inom budgethotell : En fallstudie av Good Morning Hotell

    Kandidat-uppsats, Mälardalens universitet/Akademin för innovation, design och teknik

    Författare :Sabine Kourdaughli; Samya Bennis; [2023]
    Nyckelord :service innovation; hotelbranche; service logic; value creation and context.;

    Sammanfattning : This thesis examines some factors that play a role in creating new opportunities for service innovationwithin the context of budget hotels, and aims to identify the various factors that characterize servicelogic in practice. The research question aims to explore the conditions that are required to develop astructured service innovation process at Good Morning hotel, which ultimately influences thecustomer experience. LÄS MER

  2. 2. Hotellbesök för den klimatsmarta: Hotellgästers påverkan av hedonistiska begär

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för tjänstevetenskap

    Författare :Line Svahn; Cecilia Fager; [2022]
    Nyckelord :Hotell; värdesamskapande; kundnöjdhet; hållbarhet; miljö; hedonism; konsumtion; Social Sciences;

    Sammanfattning : Sammanfattning Titel: Hotellbesök för den klimatsmarta- hotellgästers påverkan av hedonistiska begär Nivå: Kandidatuppsats vid Institutionen för Service Management, Lunds universitet, Campus Helsingborg. Författare: Line Svahn och Cecilia Fager Handledare: Ida Wingren Problemområde: Värdesamskapande utifrån hållbarhetsaktiviteter inom hotellsektorn Syfte: Syftet med den här studien är att granska huruvida hedonism har någon inverkan på gästens syn av hållbarhet vid hotellvistelser. LÄS MER

  3. 3. Smart mobilitet

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för tjänstevetenskap

    Författare :Vangelis Alexander Pispas; Carl Wollin; [2021]
    Nyckelord :Social Sciences;

    Sammanfattning : Titel: Smart mobilitet - Från äganderätten till "användarrätt" Nivå: Kandidatuppsats i Service Management inriktning Hotell och Turism , VT 2021 Universitet: Lunds Universitet, Campus Helsingborg, Institutionen för Service Management Handledare: Michael Johansson Syfte och frågeställningar: I kontext med den ökande urbaniseringen och massivt bilanvändande i metro urbana städer runt om i världen blir alternativa transportmedel allt mer relevant ur ett långsiktigt hållbarhetsperspektiv. På grund av en ökad miljömedvetenhet hos individer är syftet med studien är att undersöka förändringen av den bakomliggande motivationen till bildelningstjänster. LÄS MER

  4. 4. Sinnesmarknadsföring : En kvalitativ undersökning om hur hotell i Kalmar län arbetar med positiva upplevelser.

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring (MF)

    Författare :Malin Andersson; Alva Nimeryd; [2021]
    Nyckelord :Sensory marketing; the five senses; service escape; brand image; consumer experiences; value.; Sinnesmarknadsföring; sinnen; varumärkesimage; konsumentupplevelser; servicelandskap; värde.;

    Sammanfattning : Previous research shows that new strategies are currently needed to reach consumers on an emotional level. Theories claim that sensory marketing is the most effective method for companies to achieve customer loyalty and profitability. LÄS MER

  5. 5. Värdskap inom hotellbranschen : En kvalitativ studie om hotell i Stockholmsområdet

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Institutionen för naturvetenskap, miljö och teknik

    Författare :Felicia Olsson; Sarah Sparrdal; [2018]
    Nyckelord :Hospitality; Hotel; Hotel Industry; Service; Staff; Management; Värdskap; Hotell; Hotellbranschen; Service; Personal; Ledning;

    Sammanfattning : I takt med att resandet ökar, har även konkurrensen mellan hotell ökat. För att hotell skall få återkommande gäster och goda recensioner av befintliga gäster behöver de sticka ut bland konkurrenterna. Ett sätt att göra detta är genom värdskap. LÄS MER