Sökning: "hur skriver man metod"

Visar resultat 21 - 25 av 108 uppsatser innehållade orden hur skriver man metod.

  1. 21. Hur skriver de? Hur skriver dem? Hur skriver dom? : En undersökning av gymnasieelevers användning av de, dem och dom samt deras attityd till användningen av dessa

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Högskolan i Gävle/Avdelningen för humaniora

    Författare :Sofia Lindesjö; Ellen Ångman; [2017]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Syftet med denna uppsats är att belysa gymnasieelevers användning av de, dem och dom samt deras attityder till dessa. Syftet är även att belysa hur svensklärare ställer sig till användandet av de, dem och dom i elevers skoluppgifter samt om de väger in användningen av dessa vid bedömning och betygssättning. LÄS MER

  2. 22. Att regissera barn

    Master-uppsats, Stockholms konstnärliga högskola/Institutionen för film och media

    Författare :Eriksson Maria; [2017]
    Nyckelord :Regi; barnregi; film; filmkonst; personinstruktion; regissör; barnskådespelare; kortfilm.;

    Sammanfattning : I masteruppsatsen "Att regissera barn" skriver filmregissören Maria Eriksson om vad det innebär att som regissör arbeta med barn i film. Med utgångspunkt i erfarenheterna från arbetet med kortfilmen "Skolstartssorg" för hon i uppsatsen dialog med bland andra regissören Suzanne Osten, barnfilmsnestorn Catti Edfeldt och skådespelaren Maria Johansson. LÄS MER

  3. 23. "Genom ASL-arbetet är man inte styrd av en lärobok" : Att skriva sig till läsning; ASL jämfört med traditionell läs- och skrivundervisning

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå,

    Författare :Kristin Andersson; [2017]
    Nyckelord :ASL Att skriva sig till läsning ; Traditionell läs- och skrivundervisning; lärplatta;

    Sammanfattning : I takt med att samhället förändras erbjuds fler möjligheter i undervisningen. Från att skolan tidigare haft fokus på att lärandet styrts av läraren och läroboken har det lagts mer vikt på att eleverna ska vara med och påverka undervisningen och därmed bli kunskaps-producenter istället för kunskaps-konsumenter. LÄS MER

  4. 24. "Men då hör ju alla vad man skriver!" Högstadieelever skriver genom att diktera med en app i sin Ipad

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet

    Författare :Lars Johansson; [2016-06-27]
    Nyckelord :skrivande; skrivsvårigheter; taligenkänning; diktering; Ipad;

    Sammanfattning : Dagens teknik för taligenkänning har hög precision, den är billig och är lätt att installera och börja använda på en Ipad eller Iphone. Eftersom dikteringsappar numera följer med Ipaden eller Iphonen på köpet kan elever på egen hand experimentera med att diktera i stället för att skriva. LÄS MER

  5. 25. Att arbeta med Lågaffektivt bemötande inom skola, förskola och funktionsstöd En kvalitativ intervjustudie

    Magister-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för pedagogik och specialpedagogik

    Författare :Johanna Demén; Elisabeth Wahlberg; [2016-02-22]
    Nyckelord :Bemötande; barnsyn; problemskapande beteende; normer;

    Sammanfattning : Syfte Syftet med denna studie är att genom intervjuer få en förståelse för hur personal upplever arbetet med ett Lågaffektivt bemötande i relation till elever/brukare. Vidare fokuseras på vad som anses vara ett normalt kontra ett onormalt sätt att bete sig. Frågeställningar 1. LÄS MER