Sökning: "ica csr"
Visar resultat 21 - 25 av 42 uppsatser innehållade orden ica csr.
21. Vem attraheras av vad? - En studie vars syfte är att förstå hur olika konsumentgrupper skiljer sig i termer av attityder och preferenser gentemot CSR-kommunikation
C-uppsats, Handelshögskolan i Stockholm/Institutionen för marknadsföring och strategiSammanfattning : Corporate social responsibility (CSR) does not have an explicit definition but instead entail a broad spectrum of various obligations that an organisation is responsible for. CSR has in recent years become a highly relevant and debatable topic as a consequence of the increased exposure of companies to society. LÄS MER
22. Corporate Social Responsibility, CSR, som del av företagens varumärke : Påverkar CSR kunderna vid val av butik?
Kandidat-uppsats, Avdelningen för ekonomiSammanfattning : SAMMANFATTNING Titel: Corporate Social Responsibility, CSR, som del av företagens varumärke – Påverkar CSR kundernas val vid butik? Nivå: C-uppsats i ämnet företagsekonomi Författare: Emmelie Ahlin och Sandra Skog Handledare: Agneta Sundström Datum: 2013 – Maj Syfte: Syftet är att beskriva och analysera hur företag arbetar med CSR som del av varumärket och hur det inverkar på konsumenter vid val av butik. Metod: Studien har tillämpat kvantitativ metod och som stöd för datainsamling har en enkätundersökning genomförts. LÄS MER
23. Win-win-win? : En kvalitativ fallstudie om fem organisationers användande av cause-related marketing.
Kandidat-uppsats, Avdelningen för medie- och kommunikationsvetenskapSammanfattning : Denna studie är ett fall av organisationers användande av cause-related marketing. Syftet är att beskriva utvalda organisationers strategier med och användande av specifika cause-related marketing-aktiviteter. LÄS MER
24. Mind the Gap - Corporate External Communication in Swedish Food Retail
Master-uppsats, Institutionen för geovetenskaperSammanfattning : With the rise of Internet and a changing social environment corporations legitimacy has been questioned (see Palazzo and Scherer, 2006). Frauds and scandals, both financial and environmental has put pressure on corporations to communicate their business operations and increase transperancy. LÄS MER
25. Att kommunicera med corporate social responsibility : Fallet ICA
Kandidat-uppsats, Sektionen för hälsa och samhälle (HOS)Sammanfattning : Syftet med studien är att undersöka hur ICA arbetar med corporate social responsibilty och hur de väljer att kommunicera ansvarstagandet samt hur det uppfattas av deras konsumenter. Metoderna som använts är textanalys med retorisk inriktning, analys av sekundärempiriskt material med ett hermeneutiskt synsätt. LÄS MER