Sökning: "indien etablering"

Visar resultat 6 - 8 av 8 uppsatser innehållade orden indien etablering.

  1. 6. Marknadsetablering i Indien

    L3-uppsats, SLU/Dept. of Economics

    Författare :Gustav Nilsson; Philip Olsson; [2009]
    Nyckelord :etableringsfaktorer; tillväxtmarknad; Indien; internationalisering; kvalitativ studie;

    Sammanfattning : The demand from Swedish companies of new potential markets to enter is increasing. One of these companies is Väderstad-verken which has the vision to grow approximately 15 percentages every year. To make this possible they must find new emerging markets to enter to be able to grow. LÄS MER

  2. 7. Röster från gräsrotsaktivister : en studie av kvinnors identitetsskapande kring Coca Cola Companys etablering i byn Plachimada, Indien.

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Institutionen för socialt arbete

    Författare :Lisa Lagerström; Liv Larsson; [2008]
    Nyckelord :Grassroots activism; identity; post colonialism; empowerment; globalization; multinational corporations; India.; Gräsrotsaktivism; identitet; postkolonialism; empowerment; globalisering; multinationella företag; Indien.;

    Sammanfattning : Den liberala ekonomiska globaliseringen har lett till att Indien öppnat upp sin ekonomi och landets politiker välkomnar idag utländska investeringar såsom multinationella företag i hopp om ekonomisk tillväxt. Då Coca Cola Company etablerade en fabrik i byn Plachimada i södra Indien medförde detta miljöproblem i form av vattenbrist och förgiftning, vilket i sin tur ledde till stora sociala problem för byns befolkning. LÄS MER

  3. 8. Lokalisering av kliniska prövningar : Faktorer som driver etableringar i Indien och Kina

    Kandidat-uppsats, Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Ylva Eriksson; [2006]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Världsmarknaden för läkemedel växer stadigt då världens befolkning blir allt äldre och allt fler människor världen över har råd med läkemedel. Men företagen i branschen står inför en rad utmaningar med bland annat ökad konkurrens, ökad prispress, samt minskande produktivitet inom FoU (forskning och utveckling). LÄS MER