Sökning: "informationssökning företag"
Visar resultat 1 - 5 av 53 uppsatser innehållade orden informationssökning företag.
1. Kompakt hemmagym
Kandidat-uppsats, KTH/Skolan för industriell teknik och management (ITM)Sammanfattning : På senare tid har styrketräning blivit alltmer populärt. Populariteten samt friheten bland företag att låta anställda jobba hemifrån har lett till ett stort utbud på marknaden av produkter och tjänster som möjliggör styrketräning hemifrån. LÄS MER
2. Resurseffektivisering i värdekedjan inomproduktion med hjälp av dataöverföring
Kandidat-uppsats, KTH/Skolan för industriell teknik och management (ITM)Sammanfattning : Industriell produktion har bedrivits ända sen den industriella revolutionen tog fart under 1800-talet och har fram till idag genomgått flera stora förändringar. Med de stora problem vi idag ser i form av klimatförändringar som måste bromsas så krävs det att hela samhället och inte allra minst industrier resurseffektiviseras. LÄS MER
3. Sökning och bevakning av teknik inom utvecklingsprocessen
Kandidat-uppsats, KTH/Skolan för industriell teknik och management (ITM)Sammanfattning : På grund av teknikens snabba utveckling behöver företag utveckla sina förmågor inom bevakning och analysering av ny information för att på så sätt få eller bevara försprånget gentemot sina konkurrenter. Många företag har en bristande strategi när det kommer till marknadsanalyser och företagen behöver idag förbättra sin utvärdering av verksamheten, marknaden och konkurrenterna. LÄS MER
4. Konsumentgenererat innehåll : En marknadsstrategi eller ett kulturellt uttryck?
Kandidat-uppsats, Linköpings universitet/Medie- och Informationsteknik; Linköpings universitet/Tekniska fakultetenSammanfattning : Denna studie är ett examensarbete utfört i Grafisk design och kommunikation vid Tekniska högskolan vid Linköpings universitet. Studien syftade till att undersöka till vilken grad konsumentgenererat innehåll används av företag och användare samt användarnas motiv till varför de skapar konsumentgenererat innehåll. LÄS MER
5. Konsumentgenererat innehåll : En marknadsstrategi eller ett kulturellt uttryck?
Kandidat-uppsats, Linköpings universitet/Medie- och Informationsteknik; Linköpings universitet/Tekniska fakultetenSammanfattning : Denna studie är ett examensarbete utfört i Grafisk design och kommunikation vid Tekniska högskolan vid Linköpings universitet. Studien syftade till att undersöka till vilken grad konsumentgenererat innehåll används av företag och användare samt användarnas motiv till varför de skapar konsumentgenererat innehåll. LÄS MER