Sökning: "infrastructural safety"
Visar resultat 1 - 5 av 7 uppsatser innehållade orden infrastructural safety.
1. Comparing Groundwater Drawdown with Estimated Influence Radius – A Case Study of Infrastructural Projects in Sweden
Master-uppsats, Uppsala universitet/Luft-, vatten- och landskapsläraSammanfattning : Infrastructural projects may sometimes require excavation of soils and the groundwater table to be lowered, temporarily or permanently. As there are risks in connection to groundwater lowering, the extent of the affected area is of interest. LÄS MER
2. Östra promenaden : ett stadsläkande promenadstråk i Uppsala med trygghet och trivsel i fokus
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, SLU/Dept. of Urban and Rural DevelopmentSammanfattning : Social fragmentering av städer är ett problem som växer samtidigt som prioriteringen i stadsutveckling ofta fokuserar på annat än det sociala klimatet (Listerborn m.fl. 2014, ss. 7-9). LÄS MER
3. Work is where my bike is. Identifying windows of opportunity for bike commuting in the heart of Germany’s car industry
Master-uppsats, Lunds universitet/LUCSUSSammanfattning : In Germany, country of diesel bans and postponed climate goals, the region of Baden-Württemberg, as the heart of the country’s car industry, faces especial challenges. Due to its highly car-oriented transport system and topographical structure, the region is notorious for some of the country’s worst air quality levels. LÄS MER
4. Risk, Rail and the Region : A spatial analysis of regional differences of infrastructural safety and the risk of accidents at Swedish level-crossings
Master-uppsats, Stockholms universitet/Kulturgeografiska institutionenSammanfattning : Level-crossings, i.e. intersections where railways and road meet in the same vertical level, constitute risk for the users of respective infrastructure system. The aim of this thesis is to examine possible regional differences between the infrastructural safety standard of level-crossings in Sweden. LÄS MER
5. Bultförstärkning av berg vid konventionell tunneldrivning : En jämförelse av kamstålsbult och PC-bult
M1-uppsats, KTH/Byggteknik och designSammanfattning : Vid tunneldrivning inom infrastrukturprojekt i Sverige är den mest förekommande bergbulten för permanenta förstärkningar den konventionella kamstålsbulten. En ingjuten bult utan förspänning. Montaget sker genom att med handkraft pressa in bulten i ett cementfyllt borrhål. LÄS MER