Sökning: "inkluderande insatser i skolan"

Visar resultat 21 - 25 av 29 uppsatser innehållade orden inkluderande insatser i skolan.

  1. 21. Nyanlända elever i matematikklassrummet : lärarens perspektiv.

    Magister-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för bibliotek, information, pedagogik och IT

    Författare :Rebecka S. Gardtman; [2016]
    Nyckelord :mottagande av nyanlända elever; matematikundervisning; inkludering;

    Sammanfattning : Alla barn i Sverige har rätt till en likvärdig utbildning. Det innefattar även nyanlända elever, men skolan lyckas inte möta de nyanländas behov. LÄS MER

  2. 22. Samspel och kommunikativa strategier - en fallstudie i förskoleklassen kring barn som utmanar -

    Magister-uppsats, Malmö högskola/Lärarutbildningen (LUT)

    Författare :Linda Bäckström; [2016]
    Nyckelord :Förhållningssätt; Förskoleklass; Kommunikation; Pedagogiska strategier; Samspel; Specialpedagogik;

    Sammanfattning : Sammanfattning/Abstract Linda Bäckström (2015). Samspel och kommunikativa strategier – en fallstudie i förskoleklassen barn som utmanar. (Interaction and communication strategies - A casestudy in pre-school class about children who act challenging). LÄS MER

  3. 23. Inkluderande undervisning : En studie av lärares, särskollärares och specialpedagogers uppfattningar

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Uppsala universitet/Institutionen för pedagogik, didaktik och utbildningsstudier

    Författare :Johanna Olsson; Evelina Envik; [2014]
    Nyckelord :Pedagogik; grundskola; intervju; fenomenografi; inkluderande undervisning;

    Sammanfattning : Studiens syfte var att undersöka lärares, särskollärares och specialpedagogers uppfattningar om inkluderande undervisning och vilka upplevelser de har av att inkludera elever i behov av särskilt stöd i den gemensamma undervisningen. Vi undersökte uppfattningar om inkluderande undervisning, uppfattningar om inkluderande strategier, uppfattningar om specialpedagogiska insatser i förhållande till inkludering, uppfattningar om lärares och specialpedagogers roller i arbetet för inkludering. LÄS MER

  4. 24. Barn gör så gott de kan : Men när de inte kan, hur hjälper skolan dem då?

    M1-uppsats, Stockholms universitet/Specialpedagogiska institutionen

    Författare :Lisa Björklund; Ulrika Pettersson; [2013]
    Nyckelord :inkludering; specialpedagogik; skola; elever i behov av särskilt stöd; klasslärare;

    Sammanfattning : Syftet med denna studie är att undersöka om lärare ser sig ha det stöd och de resurser som krävs för att åstadkomma en inkluderande skola. Vi vill även undersöka synen på inkludering. För att möta elevers olikheter i en skola för alla krävs att lärare skapar goda relationer till elever och föräldrar. LÄS MER

  5. 25. Svensk Projektledning för Hållbar Stadsutveckling : Hur kan svensk projektledning av hållbarhetsprofilerade områden, i det tidiga skedet av stadsbyggnadsprocessen, utvecklas för att bättre lyfta hållbarhetsambitionerna och hur kan denna kompetens utnyttjas i projekt i Kina?

    Master-uppsats, KTH/Urbana och regionala studier; KTH/Skolan för arkitektur och samhällsbyggnad (ABE)

    Författare :Kristin Magnusson; Michaela Nilsson; [2012]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Global klimatförändring och kraftig urbanisering innebär att städerna utgör en nyckel till en framtida hållbar utveckling. Stadsbyggnadsprocesserna är dock komplexa, tidskrävande och innefattar många olika aktörer. LÄS MER