Avancerad sökning

Visar resultat 1 - 5 av 110 uppsatser som matchar ovanstående sökkriterier.

  1. 1. Digitala verktyg till flerspråkiga barns språkutveckling i förskolan : En kvalitativ studie om hur förskollärare arbetar med språkutveckling hos flerspråkiga barn med hjälp av digitala verktyg i förskolan

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Högskolan i Halmstad/Akademin för lärande, humaniora och samhälle

    Författare :Hayfaa Bakerjan; [2024]
    Nyckelord :Language development; preschool; digital tools; multilingual children; sociocultural perspective.; Språkutveckling; förskola; digitala verktyg; flerspråkiga barn; sociokulturellt perspektiv.;

    Sammanfattning : Studiens syfte var att undersöka hur förskollärare arbetar med flerspråkiga barns språkutveckling genom användning av digitala verktyg. Genom observationer på en flerspråkig förskola i Sverige, med deltagande från flera avdelningar med förskollärare och barnskötare, transkriberades data för tematisk analys med tillämpning av ett sociokulturellt perspektiv för observationsanalys. LÄS MER

  2. 2. BUCKLE UP! Time to Ensure Responsible Innovation in the Automotive Industry: A case study of a Swedish-based automotive company

    Master-uppsats, Göteborgs universitet/Graduate School

    Författare :Isabelle Creutz; Jenny Pettersson; [2023-07-19]
    Nyckelord :Business Model Innovation; Responsible Innovation; Sustainable Innovation; Dark Side of Innovation; Automotive Industry; Mobility as a Service;

    Sammanfattning : As the automotive industry undergoes a shift towards service-based solutions as an alternative to car ownership, it is essential to acknowledge the industry's challenges in terms of responsibility. The following research paper aims to investigate how the framework “Four Dimensions of Responsible Innovation” can be applied to an organization in the automotive industry to evaluate how responsibility is ensured within its internal innovation processes. LÄS MER

  3. 3. Uppgiftstyper i läromedel i svenska för årskurs 3

    Master-uppsats, Stockholms universitet/Institutionen för ämnesdidaktik

    Författare :Katja Hvenmark-Nilsson; [2023]
    Nyckelord :Learning Materials; Textbook; Workbook; Swedish; Literacy; grade 3; Task Types; High Literacy; Reading; Writing; Läromedel; svenskämnet; litteracitet; årskurs 3; uppgiftstyper; uppgiftskultur; High Literacy; läs- och skrivutveckling;

    Sammanfattning : The purpose of this study is to investigate task types in learning materials for Swedish in school year 3. The research questions are: 1. Which types of assignments for reading and writing tasks are included in the learning materials? 2. What are the purposes of the reading and writing tasks in the learning materials? 3. LÄS MER

  4. 4. Textual Attributes of Integrated Reports and Economic Benefits: Evidence from a voluntary setting

    D-uppsats, Handelshögskolan i Stockholm/Institutionen för redovisning och finansiering

    Författare :Tilde Emilsson; Ebba Kjellberg; [2023]
    Nyckelord :Integrated Reporting; Textual Attributes; Voluntary Disclosures; IIRF;

    Sammanfattning : This paper examines the economic benefits associated with textual attributes of Integrated Reports. Integrated Reporting is a corporate disclosure combining financial and non-financial information, and has since 2010 been mandatory for firms listed on the Johannesburg Stock Exchange. LÄS MER

  5. 5. Preserving Privacy in Cloud Services by Using an Explainable Deep-Learning Model for Anomaly Detection

    Master-uppsats, Linköpings universitet/Institutionen för datavetenskap

    Författare :Shiwei Dong; [2023]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : As cloud services become increasingly popular, ensuring their privacy and security has become a significant concern for users. Cloud computing involves Data Service Outsourcing and Computation Outsourcing, which require additional security considerations compared to traditional computing. LÄS MER