Sökning: "intern och extern employer branding"
Visar resultat 1 - 5 av 23 uppsatser innehållade orden intern och extern employer branding.
1. Employer branding : Konsten att rekrytera och behålla kompetenta medarbetare
Kandidat-uppsats, Högskolan i Skövde/Institutionen för handel och företagandeSammanfattning : Bakgrund: För att kunna överleva på en modern konkurrensutsatt marknad som små och medelstora företag måste de ha kompetent och talangfull personal. Genom att ha ett starkt arbetsgivarvarumärke så blir det lättare att bibehålla den kompetenta personalen men även för att rekrytera nya. LÄS MER
2. Employer branding: En fenomenografisk studie om Malmö stads arbete med att attrahera och behålla personal
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/PedagogikSammanfattning : Arbete med employer branding har blivit allt viktigare som ett resultat av globaliseringen. Arbetsgivare behöver profilera sitt erbjudande på ett effektivt sätt, då både potentiella och befintliga medarbetare har fler möjligheter på arbetsmarknaden. LÄS MER
3. VARFÖR SKA JAG ARBETA HOS ER? - EN KVALITATIV STUDIE OM IT-STUDENTERS UPPFATTNING OM VAD SOM UTGÖR EN ATTRAKTIV ARBETSGIVARE INOM TILLVERKNINGSINDUSTRIN
Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet / / Institutionen för sociologi och arbetsvetenskapSammanfattning : Följande uppsats undersöker vad det innebär att vara en attraktiv aktör på arbetsmarknaden, med fokus på IT-studenters perspektiv och med tillverkningsindustrin som objekt. På grund av den rådande kompetensbristen i företag som tillhör tillverkningsindustri var bakgrunden till denna studie att undersöka varför tillverkningsindustrin upplever sig ha problem med att attrahera IT-kompetenser. LÄS MER
4. Organisatorisk stolthet och arbetstillfredsställelse inom Luleå kommun : En studie kring hur anställda inom Luleå kommun påverkas av arbetsgivarvarumärket Spela roll
Kandidat-uppsats, Luleå tekniska universitet/Institutionen för hälsa, lärande och teknikSammanfattning : In today's society, an employer brand is important both for establishing oneself as a goodemployer but also for retaining competent staff. This is a quantitative study with the aim ofexamining the difference of an employer brand within Luleå Kommunon employees and theirfeelings about Luleå Kommun as an employer and workplace, at group level in pride and worksatisfaction. LÄS MER
5. Hur arbetar arbetsgivare med employer branding för att attrahera och behålla medarbetare? : En kvalitativ studie om betydelsen av organisationers arbetsgivarvarumärke.
Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för pedagogik, didaktik och utbildningsstudierSammanfattning : Syftet med denna studie är att öka förståelsen kring hur arbetsgivare arbetar för att behålla sina befintliga medarbetare och även locka till sig potentiella medarbetare från arbetsmarknaden. Detta undersöks genom att se över hur arbetsgivarna arbetar med employer branding, även kallat arbetsgivarvarumärke, vilket är det strategiska arbete företag gör med sitt varumärke för att öka företagets attraktionskraft gentemot både befintliga och potentiella medarbetare. LÄS MER