Sökning: "internet intervjuer"

Visar resultat 1 - 5 av 1474 uppsatser innehållade orden internet intervjuer.

  1. 1. “Det var ju mycket jag fick ut av det, mycket mer än vad jag trodde”: En tematisk analys av deltagares upplevelser av en transbekräftande intervention

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Lunds universitet/Institutionen för psykologi

    Författare :Alice Eklund; Susanna Nalepa; [2024]
    Nyckelord :Minority stress; transgender; transgender affirming CBT; participant perspective Minoritetsstress; transpersoner; transbekräftande KBT; deltagarperspektiv; Medicine and Health Sciences;

    Sammanfattning : Trans and gender diverse people report significantly poorer health than cisgender people. This could be understood as an effect of minority stress. One way of enhancing their wellbeing is through transgender affirming cognitive-behavioural therapy, and this study investigated participant experiences of such an intervention. LÄS MER

  2. 2. Musikproduktion på gymnasienivå : en kvalitativ studie om musikproduktionslärares kompetenser och erfarenheter

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för musik och bild (MB)

    Författare :Gustav Tanner; [2024]
    Nyckelord :Musikproduktionskultur; musikproduktionslärare; musikpedagogik; gymnasiet;

    Sammanfattning : Syftet med denna studie är att skapa förståelse för vilken typ av kunskap en musikproduktionslärare besitter, och vilka av musikproduktionslärarnas färdigheter som är mest betydelsefulla för undervisning inom ämnet musikproduktion. För att ta reda detta har jag genomfört tre internet baserade intervjuer med musikproduktionslärare som alla arbetar inom fältet på svenska gymnasieskolor. LÄS MER

  3. 3. Att påverka genom kontext : En kvalitativ studie om hur digitala marknadsföringsbyråer använder kontextuell annonsering och hur kontextuell annonsering påverkar kundens beslutsprocess

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Daniel Wengelin; Johan Söderberg; [2024]
    Nyckelord :Digital marknadsföringsbyrå; kontextuell annonsering; kundens beslutsprocess; tematisk annonsering; sökannonsering; AIDA-modellen; digital marknadsföring; intresse; uppmärksamhet; önskan; handling;

    Sammanfattning : Syftet med denna studie är att undersöka hur digitala marknadsföringsbyråer arbetar medkontextuell annonsering och hur kontextuell annonsering påverkar kundens beslutsprocess.Teori om digitala marknadsföringsbyråer, kontextuell annonsering och kundens beslutsprocesshar tillämpats, samt en för undersökningen skapad analysmodell. LÄS MER

  4. 4. Säkerhetsgranskning av DMZ-kraven för CGI:s Digital Portal

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Mälardalens universitet/Akademin för innovation, design och teknik

    Författare :Evgenii Nikitin; Cornelis Fernström; [2024]
    Nyckelord :CGI; DMZ; Demilitariserad zon; Nätverkssäkerhet; Nätverkskommunikation; Datakommunikation; IPv4 IPv6; SSO;

    Sammanfattning : Internet är idag en enorm samling av information och möjligheter, där webbservrar bland annat finns placerade för att tillgängliggöra olika webbtjänster. Inom detta arbete har vi i samband med det internationella IT-företaget CGI utfört en analys på säkerhetsaspekter kring webbtjänsten Digital Portal (en självbetjäningsportal) som CGI byggde för att erbjuda tjänster till sina kunder. LÄS MER

  5. 5. Är en generös returpolicy e-handlarnas undergång? - En analys av affärsmodeller kopplat till den strategiska hantering av returer inom modebranschen

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Ellinor Axelsson; Marcus Lorentzon; [2023-08-25]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : En hög andel returer inom e-handel innebär en stor kostnad för företagen. Studien är en deduktiv kvalitativ studie av aktörer inom modehandel på internet. Den syftar till att undersöka aktörer med olika affärsmodeller och hur de hanterar returer, samt vad det innebär för konsekvenser. LÄS MER