Sökning: "intervju med barn om lek och samspel"

Visar resultat 16 - 18 av 18 uppsatser innehållade orden intervju med barn om lek och samspel.

  1. 16. Interaktiv lärandemiljö i förskolan : en intervjustudie om hur förskollärare arbetar med den interaktiva lärandemiljön

    Kandidat-uppsats, Institutionen för pedagogik, didaktik och psykologi

    Författare :Christel Schulze; Maria Zetterman; [2009]
    Nyckelord :Förhållningssätt; förskola; förskollärare; IKT; interaktiv lärandemiljö; IT; kunskaper;

    Sammanfattning : I denna undersökning redogörs för den interaktiva lärandemiljön i förskolan och undersökningen har sin teoretiska utgångspunkt i ett sociokulturellt perspektiv, där lärande i interaktion med andra människor ligger i fokus.   Syftet med detta examensarbete är att bidra till ökad förståelse av förskollärares arbete med den interaktiva lärandemiljön i förskolan. LÄS MER

  2. 17. Lek och kommunikation i uterummet : En studie av lek på en mobil förskola.

    Magister-uppsats, Specialpedagogiska institutionen

    Författare :Eva Eriksson; [2008]
    Nyckelord :Lek; kommunikation; samspel; fysisk miljö; byggd miljö; naturlig miljö; utomhuspedagogik; upplevelser; uterum; specialpedagogik.;

    Sammanfattning : Sammanfattning Den här studiens syfte var att studera lek och kommunikation hos en barngrupp i två olika typer av utomhusmiljöer. Platsens betydelse har lyfts fram genom att samma barngrupp studerats i två olika miljöer, parklek respektive skogsmiljö. Resultatet visade dessa platsers påverkan på just denna barngrupps lekar. LÄS MER

  3. 18. Ska vi va kompisar eller? : En studie av hur barn anser sig ta kontakt med andra barn för att leka

    Kandidat-uppsats, Högskolan för lärande och kommunikation

    Författare :Karin Johansson; Gitte Petersson; [2008]
    Nyckelord :barn; strategier; lek; samspel; sociala;

    Sammanfattning : Syftet med studien var att ta reda på vilka strategier barn i åldrarna fyra till sex år anser sig använda för att ta kontakt med andra barn för att leka. För att belysa syftet har en kvalitativ studie med intervju som metod genomförts. Barnen intervjuades parvis på de förskolor där barnen vistades. LÄS MER