Avancerad sökning

Hittade 3 uppsatser som matchar ovanstående sökkriterier.

  1. 1. Multimodalt textskapande : En multimodal läromedelsanalys av läromedels erbjudna textskapande

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Högskolan Väst/Institutionen för individ och samhälle

    Författare :Julia Assarsson; [2022]
    Nyckelord :Läromedel; textskapande;

    Sammanfattning : Bakgrund: Den text vi möter i samhället har förändrats, då vuxna och barn dagligen möter texter som består av olika modaliteter så som filmer, skrift, musik och illustrationer. Att skapa texter där olika modaliteter samspelar är inte helt okomplicerat och det krävs övning för att utveckla elevernas multimodala textskapande. LÄS MER

  2. 2. Sportify : The development of an online member application with a focus on usability, navigability, and trustworthiness

    Kandidat-uppsats, Linköpings universitet/Institutionen för datavetenskap

    Författare :Siri Selander; Julia Schreiber; Henrik Lostorp; Elias Leijonmarck; Erik Larsson; Christoffer Österberg; August Svensson; [2022]
    Nyckelord :usability; navigability; trustworthiness;

    Sammanfattning : To enable sports associations to grow and effectively interact with their members with- out increasing the administrative workload significantly, an e-membership web application can be used. For this web application to be efficient and adopted by the members of the association, it needs to be useful, easy to navigate, and trustworthy for both the members and the administrators of the association. LÄS MER

  3. 3. Celebrity endorsements påverkan på konsumenter

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Ulrika Selander; Karin Romaeus Bertelman; Julia Thärnehov; [2007]
    Nyckelord :celebrity endosrement; marknadsföring; kommunikation; varumärke; Management of enterprises; Företagsledning; management; Business and Economics;

    Sammanfattning : Vårt syfte med denna uppsats är att analysera om och i så fall hur och varför kända profiler påverkar konsumenters uppfattning av ett varumärke. Vi har i vår studie använt oss av Lindex som fallföretag och deras användning av kända personer i sin marknadsföring. LÄS MER